گام های بلند این شرکت در توسعه اقتصاد دانش بنیان و توسعه فراصنعتی استان

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان توسعه فراصنعتی و اقتصاد دانش بنیان را راه نجات کشور از اقتصاد متکی به نفت دانست و گفت: استان اصفهان از ظرفیت مناسبی برای توسعه پایدار و اقتصاد دانش بنیان و دستیابی به نسل چهارم صنعت برخوردار است و شرکت شهرک های صنعتی استان نیز تاکنون برنامه ویژه ای برای حمایت از شرکت های دانش بنیان داشته است.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان تشریح کرد:
گام های بلند این شرکت در توسعه اقتصاد دانش بنیان و توسعه فراصنعتی استان

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان، محمد جواد بگی با اشاره به توانمندی های بالای استان اصفهان در بخش صنعت و رویکرد جدید حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان در این استان، تصریح کرد : اصفهان به عنوان صنعتی ترین استان کشور، دارای بیش از ۹۲۰۰ واحد فعال صنعتی، ۵۷۰۰ واحد صنعتی در دست اجرای دارای پیشرفت فیزیکی، بیش از ۷۰ شهرک و ناحیه صنعتی عملیاتی و اجرایی شده و بالغ بر ۱۳۰۰۰ هکتار اراضی صنعتی؛ می تواند به عنوان الگو و پایلوت صنایع کوچک دانش بنیان در کشور مطرح شود .
وی افزود: این استان هم اکنون به سمت استان فراصنعتی با مزیت های دانش بنیان بودن، صادرات گرایی، رقابت پذیری و … در حال حرکت است.
محمد جواد بگی اظهار امیدواری کرد که اصفهان بتواند به عنوان یک الگو و مدل موفق برای اجرا در سایر استان های کشور معرفی شود که علاوه بر توسعه صنعتی، توسعه پایدار همراه با حفظ محیط زیست و منابع طبیعی و همچنین جذب نیروی انسانی متخصص را در برنامه های خود قرار داده است.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان شهرک فناوری اصفهان را یکی از بسترهای مناسب میزبانی از شرکت های دانش بنیان استان دانست و افزود: توسعه این شهرک به همراه گسترش فعالیت کلینیک های کسب و کارمی تواند گام مهمی در حمایت از اقتصاد دانش بنیان و کمک به رفع چالش های مدیریتی و فناوری شرکت های تولیدی و صنعتی استان باشد.
وی توسعه شهرک های تخصصی استان را نیز راهکار مناسبی برای توسعه صنعتی استان ارزیابی و تصریح کرد: شهرک های صنعتی تخصصی نظیر شهرک فناوری اصفهان ، شهرک های صنعتی برق و الکترونیک و حوله بافی خمینی شهر ، سنگ رضوانشهر، تیران ، نگین میمه و محمود آباد اصفهان ، شیمیایی رازی و صنایع دستی شهرضا، نساجی راوند و امیرکبیرکاشان، فلزی اشترجان، فلاورجان و صنایع غذایی خمینی شهر ، دهسرخ، مبارکه، سروش اصفهان و داروسازی صفه اصفهان فعالیت بسیار مناسبی دارند و باید توجه ویژه ای به توسعه آنها داشته باشیم.
وی احداث سه شهرک تخصصی دیگر را از اهم برنامه های این شرکت در آینده اعلام کرد و افزود: احداث شهرک تخصصی تولید دارو، شهرک صنایع پایین دستی پتروشیمی، تبدیلات گازی و تولید کاتالیست ها و همچنین احداث اولین شهرک تخصصی فرآوری عناصر راهبردی در نایین می تواند گام موثری جهت توسعه فراصنعتی استان و کمک به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید و اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی در صنایع دانش بنیان باشد .