وفاق و همدلی باعث ریشه‌کن شدن ویروس کرونا می‌شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از همراهی و همکاری استاندار اصفهان برای مقابله با کرونا قدردانی کرد و گفت: گرچه مهار بیماری کرونا راه نسبتاً دشواری است اما با وفاق، همراهی و همدلی می‌توان با این بیماری مقابله کرد. در بخشی از نامه سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خطاب به عباس […]

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از همراهی و همکاری استاندار اصفهان برای مقابله با کرونا قدردانی کرد و گفت: گرچه مهار بیماری کرونا راه نسبتاً دشواری است اما با وفاق، همراهی و همدلی می‌توان با این بیماری مقابله کرد.

در بخشی از نامه سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خطاب به عباس رضایی استاندار اصفهان که روز پنجشنبه در اختیار خبرگزاری جمهوری اسلامی قرار گرفت، آمده است: گرچه تا مهار کامل بیماری ناشی از covid19 همگان باید راه نسبتاً دشواری بپیماییم و طبق توصیه حکیمانه مقام معظم رهبری نباید لحظه‌ای از شدت فعالیت‌ها بکاهیم تا مبادا شعله‌ای جدید از بیماری دامنگیر شهر و یا استانی گردد.

وی افزود: مع الوصف آنچه تا به امروز حاصل شده و در شرایط سخت تحریم در مقایسه با آنان که از تنعم اقتصادی کافی برخوردارند افتخارآمیز بوده، جز با همدلی، وفاق و همراهی عزیزانی همچون حضرتعالی و همکاران گرانقدرتان بدست نمی‌آید.

نمکی بیان کرد: ضمن تقدیر از همراهی بیدریغتان، امیدوارم تا آخر این راه پرفراز و نشیب در کنارمان بمانید و هرچه زودتر با سلامتی کامل مردم، شاهد آرامش و شکوفایی روز افزون کشورمان باشیم.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۵۰ هزار و ۴۶۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با مرگ ۱۲۴ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد کل جانباختگان کرونا در کشور به ۳۱۶۰ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز پنجشنبه درباره آخرین وضعیت ابتلای قطعی به ویروس کرونا و فوت ناشی از آن در کشور بیان کرد: از ظهر دیروز تا امروز ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۸۷۵ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران شناسایی شده بر اثر این بیماری به ۵۰ هزار و ۴۶۸ مورد رسید. وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون ۱۶ هزار و ۷۱۱ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده‌اند و این روند ادامه دارد. جهانپور افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع درگذشگان بر اثر این بیماری در کشور به ۳۱۶۰ نفر رسید.