رشد قارچ گونه حاشیه نشینی در اصفهان یک معضل است

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان گفت: رشد قارچ گونه حاشیه نشینی در اصفهان بزرگ یک معضل است.
حجت اله غلامی در مراسم تهیه طرح جامع شهر اصفهان اظهار داشت: بیش از چهار هزار هکتار اراضی باغ‌های فرسوده و ناکارآمد در استان اصفهان وجود دارد و این در حالی است که شاهد رشد قارچ گونه حاشیه نشینی هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان:
رشد قارچ گونه حاشیه نشینی در اصفهان یک معضل است

وی بیان داشت: امروز نباید بافت‌های تاریخی شهر خالی از سکنه شود.

در اصفهان دچار بد مسکنی شده ایم
مدیر کل راه و شهرسازی اصفهان با بیان اینکه ۱۵ درصد جمعیت شهر اصفهان در مناطق حاشیه شهر ساکن شده و دچار بدمسکنی شده ایم، اظهار کرد: در برنامه جامع شهر اصفهان دیگر شاهد بارگذاری های نامناسب شهری در کلان شهر اصفهان نخواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه امیدواریم طرح جامع شهر اصفهان یک طرح موفق باشد،‌ ادامه داد: در این طرح حجم سفرهای انبوه در شهر تولید نمی‌شود تا شبکه معابر را قفل کند، در واقع در این طرح درآمدهایی از جنس هزینه دریافت نخواهیم کرد.
بازآفرینی شهری در طرح جامع شهر اصفهان در دستور کار خواهد بود
غلامی با بیان این که بیش از شش دهه است که طرح‌های توسعه شهری به منظور هدایت رشد موزون شهر ارائه می‌شود، اما نتوانستیم علی رغم صرف هزینه‌های فراوان به نتیجه برسیم، گفت: اجرای برخی از طرح‌ها در رعایت ضوابط ساختمانی، احداث شبکه‌های دسترسی و جهت‌دهی به گسترش کالبد شهرها تاثیرگذار بود، اما به اهداف توسعه پایدار شهر دست پیدا نکردیم.
وی یکی از مهم‌ترین علت شکست طرح‌ها را نگاه از بالا به پایین و استفاده نکردن از نظرات ذینفعان و مشارکت مردم دانست و تاکید کرد: باید منتظر چنین سرنوشتی برای طرح‌های جامع شهری می‌بودیم.
مدیر کل راه و شهرسازی اصفهان افزود: در تهیه طرح جامع شهر اصفهان، بازآفرینی شهر موضوعی که طی سالیان گذشته مورد بی‌توجهی قرار گرفته بود را در دستور کار قرار خواهیم داد.