رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد خبر داد:

تدارک اجرای ۱۰۶ برنامه بمناسبت فرارسیدن بهار قرآن و طبیعت

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد ازتدارک اجرای  106 برنامه بمناسبت فرارسیدن بهار قرآن و طبیعت تحت عنوان  « شاد راه نور»  ​در یزد خبر داد.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد ازتدارک اجرای  ۱۰۶ برنامه بمناسبت فرارسیدن بهار قرآن و طبیعت تحت عنوان  « شاد راه نور»  ​در یزد خبر داد.

” مصطفی زارع زاده ”  در جمع خبرنگاران با اشاره به تقارن بهار قرآن با بهار طبیعت افزود : ۳۰۰ نفر عوامل اجرایی برنامه‎های «شاد راه نور» هستند که از این تعداد ۱۷۴ هنرمند در موزه زنده فعالیت خواهند داشت.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد با بیان اینکه با توجه به ماه مبارک رمضان عمده برنامه‎ها در ساعات پس از افطار برگزار خواهد شد خاطر نشان کرد : امسال برخی برنامه‎ها را برای اولین بار در کنار برگزاری با کیفیت‎تر برنامه‎های سالهای گذشته ودرخور شأن مردم و میهمانان شهر میراث جهانی یزد خواهیم داشت.

زارع زاده  با بیان اینکه این برنامه‌ها بعد از نماز مغرب و عشاء به صورت متمرکز در بلوار بسیج از مدرسه ملاصدرا تا کتابخانه مرکزی در مسیر گردشگری ” شاد راه نور” برپا می‌شود به تشریح عناوین برنامه ها  و بعضا توضیح مختصری از نحوه وچگونگی اجرای آنها بشرح ذیل پرداخت :

برگزاری مراسم روزانه قرآن خوانی‌های مجلسی، اقامه نماز جماعت در مسجد لرد آسیاب و برگزاری افطاری ساده به کمک خیرین

تدارک ۴۴ اجرای پاتوقی سرود در سطح شهر یزد طی این ایام خبر داد و گفت: البته از پارک‌های سطح شهر نیز غافل نشده‎ایم به طوری که در هشت پارک منتخب شهر شامل پارک‌های بزرگ شهر، آزادشهر، حسن آباد، کوهستان، آزادگان، شاه ابوالقاسم، غدیر و ملل،

پذیرایی از مردم در قالب برپایی موکب‌‎ها، برپایی غرفه‌‎های کودک و بازی‌های کودکانه و ایستگاه‎های شهروندی، برگزاری جشنواره نان با محوریت معرفی نان‌های سنتی یزد

برپایی ایستگاه سلامت با توجه به نرخ بالای برخی بیماری‌ها و بی اطلاعی بسیاری از افراد مبتلا و ارائه مشاوره‌های پزشکی .

معرفی مشاغل و صنایع دستی، قالی بافی و برنامه‌‎های زورخانه‌‎ای، معرفی غذاهای سنتی یزد، حافظ خوانی و قصه خوانی، مراسم نمادین عروسی یزدی‌ها .

راه اندازی موزه زنده بجهت  معرفی سبک و شیوه زندگی، مفاخر و مشاغل قدیمی مردم این خطه با حضور ۱۷۴ هنرمند

اجرای برنامه خشت‌زنی با عنوان «خشت و خاطره» و ساخت المان .

اجرای چاووشی خوانی سنتی و راه اندازی بخش کودک روزنامه‌فروش، مکتب‌خانه، حمام قدیمی، آژان‌ها، زندگی روزمره یزدیها، بازی‎های بومی، محلی و شخصیت‌های معروف قدیم .

برگزاری جشن روزه اولی‌ها در چهارم فروردین ماه و نیز جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) در حسینیه بزرگ امیرچخماق، برگزاری آیین «دوست دوست علی» .

برنامه یزدگردی در قالب ۱۰۴ شیفت کاری ، برگزاری برنامه‎های گردشگری در قالب معرفی یزد به عنوان «یزد، شهر زندگی و بندگی»، گردشگری نجوم با نصب بالون نجوم در مسجد لرد کیوان و نیز گردشگری روزه اولی های دختر که تاکنون ۲۵۰ نفر ثبت نام کردند که به همراه خانواده خود از اماکن تاریخی و گردشگری بازدید می کنند.

اجرای برنامه های ورزشی در قالب ۶۰ ابربازی، بازیهای رومیزی ، برگزاری جنگ‌های شبانه، انتشار محتواهای فرهنگی تولید شده توسط سازمان فرهنگی شهرداری در مسیر شادراه اعلامی .

به گفته رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد یکی از علل  انتخاب محل بر گزاری را جلوگیری از بروز ترافیک و ازدحام برنامه‎ها در بافت تاریخی دانست و از دیگر اهداف اتخاذ این تصمیم را معرفی مسیرهای جدید گردشگری یزد که به زودی کتابی درخصوص آن منتشر خواهد شد اعلام و افزود : در همین راستا مسیر گردشگری ازمیدان امیرچخماق تا محله تاریخی لرد آسیاب تعریف شده و در این رابطه نیز یکسری بهسازی‌های محلات در مسیر را توسط متولیان نیز شاهد خواهیم بود .