اینترنت شبانه ؛ ماندن یا نماندن!

اضافه شدن اینترنت شبانه به بسته‌های اینترنتی اپراتورها که تغییراتی را در هزینه‌هایشان ایجاد کرده، اگرچه مخاطبانی هم دارد اما ظاهرا ‌در آستانه حذف شدن قرار گرفته که علت آن نارضایتی برخی کاربران و هم‌چنین مقابله با فرهنگ شب‌زنده‌داری اعلام شده است.

اینترنت شبانه ؛ ماندن یا نماندن!

این اینترنت شبانه اخیرا موجب نارضایتی کاربرانی شد که پیش از این حجمی از اینترنت را با پرداخت مبلغی دریافت می‌کردند اما اکنون حجم اختصاص‌یافته با همین مبلغ بین شب و روز تقسیم شده و گویی اینترنت روزانه سهم خود را با اینترنت شبانه به اشتراک گذاشته است یا مبلغی که برای بسته‌های اینترنتی دریافت می‌شد، با اضافه شدن اینترنت شبانه به این بسته‌های اینترنتی افزایش یافته است. محمدجواد آذری جهرمی – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – درباره موضوع ارائه اینترنت ترکیبی شب و روز، اظهار کرده بود که ارائه‌ بسته‌های ترکیبی شبانه و روزانه توسط اپراتورها ممنوع شده و دیگر نباید ارائه شوند. هرچند نسترن محسنی – معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- در این باره گفته بود: فروش بسته به این صورت که بخشی از حجم مخصوص شب و بخشی از آن مخصوص روز باشد، خلاف مقررات نیست بلکه باید میزان تعرفه در تمام شبانه‌روز به یک میزان باشد.
اما برخی کاربران هستند که شاید به‌دلایلی در این ساعت به اینترنت نیاز داشته باشند، به همین دلیل حذف کامل این بسته‌هاهم ممکن است موجب نارضایتی شود. بنابراین شاید بد نباشد اپراتورها این حق انتخاب را به کاربران بدهند که از بین اینترنت شبانه‌روزی، ترکیب اینترنت روزانه و شبانه یا حتی اینترنت مجزا برای شب و روز، یک مورد را انتخاب کنند.