۲۴درصد واحدهای تولیدی اصفهان به صنعت نساجی اختصاص دارد

اصفهان- ایرنا- رییس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی نساجی استان اصفهان گفت: ۲۴ درصد از مجموع ۹ هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی این استان به صنعت نساجی اختصاص دارد. حبیب الله شاه کرمی سه‌شنبه شب در آیین افتتاح سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نساجی و دومین نمایشگاه هنر صنعت مد(مداکس) در سالن همایش‌های برگزاری نمایشگاه‌های این […]

اصفهان- ایرنا- رییس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی نساجی استان اصفهان گفت: ۲۴ درصد از مجموع ۹ هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی این استان به صنعت نساجی اختصاص دارد.

حبیب الله شاه کرمی سه‌شنبه شب در آیین افتتاح سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نساجی و دومین نمایشگاه هنر صنعت مد(مداکس) در سالن همایش‌های برگزاری نمایشگاه‌های این استان افزود: ۵۳ هزار نفر به صورت رسمی ثبت شده در سازمان صنعت، معدن و تجارت اشتغال در نساجی دارند.

وی با اشاره به فعالیت ۶ هزار واحد بافندگی در استان، تصریح کرد: ۲۴ هزار نفر در واحدهای بافندگی مشغول به فعالیت هستند.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی نساجی استان اصفهان ادامه داد: ۲۵ درصد اشتغال استان به صنعت نساجی اختصاص دارد.

به گفته وی ۷۵ درصد فرش ماشینی، ۵۰ درصد الیاف و نخ، ۶۰ درصد پارچه در استان اصفهان تولید می‌شود.

شاه کرمی اظهارداشت: استان اصفهان به دلیل بومی بودن مزیتی نسبی در صنعت نساجی نسبت به دیگر استان‌ها دارد در این راستا میز نساجی کشور در استان اصفهان با چهار گروه تخصصی و ۱۷ جلسه کارشناسی واگذار شد.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی نساجی استان اصفهان با بیان اینکه پنبه کالایی راهبردی است، اضافه کرد: در سال‌های قبل از انقلاب ۲۵۶ هزار تن پنبه تولید می‌شد که ۱۱۰ هزار تن آن مصرف و بقیه صادر می‌شد اما طی سال‌های گذشته به مراتب سطح کشت پنبه کاهش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه زمینی به مساحت ۹۹ هکتار برای احداث شهرک پوشاک تعیین شد، اظهارداشت: ۶۷ درصد از کارکنان دوخت بانوان هستند از این رو این شهرک باید در دسترس آسان مردم قرار گیرد.

شاه کرمی با بیان اینکه دولت ۱۲۰ میلیارد تومان برای احداث شهرک پوشاک کمک خواهد کرد، تصریح کرد: بیشترین هدف از ایجاد شهرک افزایش اشتغال است که امیدواریم با ایجاد فروشگاه‌ها ۱۲۰ هزار نفر در این شهرک اشتغال پیدا کنند تا وضعیت صنعت نساجی توسعه و رونق یابد.

وی با بیان این که توانایی ۴.۵ میلیارد دلار صادرات پوشاک داریم، افزود : بازار ۳۰ میلیارد دلاری ایران بازار خوبی با ۸۴ میلیون نفر جمعیت کشور است در حالی که ما پنج درصد کمتر از آمریکا مصرف پوشاک داریم.

وی یادآور شد: دولت ترکیه اعلام کرده که در سال ۲۰۲۵ حدود ۱۰۰ میلیون دلار صادرات پوشاک دارد و از آن جا که ایران ۳۰ میلیارد دلار مصرف پوشاک دارد بیشترین مقصد صادراتی این کشور به ایران خواهد بود.

سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت نساجی و دومین نمایشگاه هنر صنعت مد(مداکس) از سوم تا ششم دی ماه در اصفهان برپاست.

مسوولان بر این باورند آغاز راه اقتصاد مقاومتی از صنعت پوشاک و نساجی می‌گذرد، این صنعت در گذشته از نظر خودکفایی و خوداتکایی حرف اول را می‌زد و اکنون به حمایت و برنامه ریزی نیاز دارد.

برنامه‌های سال ۹۸ با محوریت حفظ وضعیت موجود تولید و اشتغال به طور عمده مبتنی بر ۲ پروژه ویژه توسعه تولید و تجارت حوزه صنایع نساجی و پوشاک و ارتقای توان تولید ملی با افزایش ۱.۲ میلیارد دلاری ساخت داخل محصولات صادرات‌گرا در حوزه نساجی و پوشاک در نظر گرفته شده است.