۱۵۰ دانش آموز در مدارس تخریبی فریدن تحصیل می‌کنند

   رییس آموزش و پرورش فریدن گفت: در سال تحصیلی جدید ۱۵۰ دانش آموز این شهرستان به دلیل کمبود فضای آموزشی در سه باب مدرسه تخریبی تحصیل می‌کنند. نیاز علی علایی افزود: سال گذشته ۴۰۰ دانش آموز در چهار مدرسه تخریبی  تحصیل کردند  که با ساخت ۲ باب مدرسه خیرساز  این آمار کاهش یافت. وی […]

 

 رییس آموزش و پرورش فریدن گفت: در سال تحصیلی جدید ۱۵۰ دانش آموز این شهرستان به دلیل کمبود فضای آموزشی در سه باب مدرسه تخریبی تحصیل میکنند.

نیاز علی علایی افزود: سال گذشته ۴۰۰ دانش آموز در چهار مدرسه تخریبی  تحصیل کردند  که با ساخت ۲ باب مدرسه خیرساز  این آمار کاهش یافت.

وی گفت:  نزدیک به ۲۰ درصد مدارس فریدن فرسوده است  اما در برخی مدارس سطح شهر به دلیل  اصرار اولیا برای ثبت نام دانش آموز خارج از محدوده کروکی، ظرفیت برخی کلاس‌ها افزایش یافته است اما در مجموع کمبود فضای آموزشی نداریم.

علایی تعداد نیروهای معلم و همکار فرهنگی در سال تحصیلی جدید را  ۸۰۰  نفر اعلام کرد و افزود: امسال به دلیل آنکه مجوز خرید خدمات آموزشی داده نشد کمبود معلم را با بکارگیری پنج نیروی بازنشسته جبران کردیم  و در زمان حاضر کمبود دبیر تربیت بدنی و مشاور در مدارس فریدن وجود ندارد.

علایی ادامه داد: سرانه مدارس هنوز واریز نشده است و بیشتر امور مدرسه با کمک اولیای دانش آموزان اداره می‌شود.