کوتاه از استان

نوسازی تجهیزات خدمات موتوری با ۱۷ میلیارد تومان اعتبار معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: ۱۷ و نیم میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده تا ماشین آلات جدید برای سازمان خدمات موتوری خریداری شود. حسین امیری اظهار کرد: در حال حاضر میانگین عمر ماشین آلات سازمان خدمات موتوری به خصوص در بخش سنگین بسیار […]

نوسازی تجهیزات خدمات موتوری با ۱۷ میلیارد تومان اعتبار

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: ۱۷ و نیم میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده تا ماشین آلات جدید برای سازمان خدمات موتوری خریداری شود. حسین امیری اظهار کرد: در حال حاضر میانگین عمر ماشین آلات سازمان خدمات موتوری به خصوص در بخش سنگین بسیار بالا است، در حالی که این سازمان برای پویایی و توانایی در انجام فعالیت‌ها، باید نوسازی ناوگان خود را انجام دهد. وی افزود: یکی از سیاست‌های سال جاری معاونت خدمات شهری نوسازی بخش قابل توجهی از ماشین آلات و جایگزینی آنها با ماشین آلات فرسوده است. معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به پیش بینی ۱۷ و نیم میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی تجهیزات سازمان خدمات موتوری، خاطرنشان کرد: حدود ۱۰ میلیارد تومان وام و ۷ و نیم میلیارد تومان اعتبار نیز از حساب صندوق ذخیره شهرداری برای نوسازی ماشین آلات و تجهیزات سازمان خدمات موتوری پیش بینی شده تا ماشین آلات جدید برای این سازمان خریداری شود. وی با بیان اینکه خرید ماشین‌های زباله کش به دلیل فرسودگی، جاروب خیابانی و جرثقیل سنگین در اولویت خرید قرار دارد، افزود: ماشین‌آلات از شرکت‌های تولیدکننده داخلی خریداری خواهد شد.

ایجاد ایستگاه دائمی بازیافت پسماندهای خشک در شهر ونک

شهردار ونک از ایجاد ایستگاه دائمی بازیافت پسماندهای خشک در این شهر خبر داد و گفت: مکاتبات ایجاد این ایستگاه انجام و زمین مورد نظر تملک شده تا در ماه آینده احداث و مورد بهره‌برداری قرار گیرد. سیدمحمد صدری با بیان اینکه سرانه فضای سبز این شهر ۷۵ مترمربع است، اظهار کرد: در حال حاضر با کمبود فضای مناسب و خدمات‌دهی به گردشگران و نبود امکان تردد خودروهای خدماتی به تمام محوطه چشمه‌ناز که از بهترین جاذبه‌های این شهر است، مواجه هستیم. وی با بیان اینکه پروژه پمپ بنزین و گازوئیل شهر ونک در دوره قبل مدیریت شهری به اتمام رسید، اما زمان افتتاح آن با سیل فروردین‌ماه ۹۸ و نشست مخزن پمپ بنزین مصادف شد، تصریح کرد: با توجه به احتمال وقوع حادثه، از بهره‌برداری پمپ بنزین و گازوئیل شهر ونک جلوگیری شد، اما با انعقاد قراردادی با پیمانکار برای احداث دیوار حائل در ماه‌های آینده این محل افتتاح می‌شود. وی خبر از ایجاد ایستگاه دائمی بازیافت پسماندهای خشک در شهر ونک داد و خاطرنشان کرد: در شهر ونک اجرای برخی از پروژه‌ها در دستور کار قرار گرفته که از جمله آنها ایجاد ایستگاه دائمی بازیافت خشک است تا با توجه به فرهنگ بالای شهروندی شهروندان این شهر، تفکیک پسماندها عملیاتی شود.

پروازهای شرکت هواپیمایی عراق در اصفهان روزانه شد

شرکت هواپیمایی عراق (العراقیه) از روز جمعه پروازهای خود در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان را افزایش داد. مدیر شرکت هواپیمایی عراق اظهارداشت: پروازهای این شرکت از امروز تا یک هفته پس از اربعین همه روزه به جز روزهای پنجشنبه و جمعه از فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان به مقصد نجف انجام می‌شود. امیر خردپیشه افزود: پروازهای این شرکت روز ۲۷ مهر مصادف با اربعین حسینی از فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان انجام نمی‌شود. به گفته وی روزهای دوشنبه و چهارشنبه ۲ پرواز توسط این شرکت هواپیمایی از فرودگاه اصفهان به مقصد نجف و بغداد انجام می‌شود و پروازهای شرکت هواپیمایی عراق از مبدأ اصفهان در سایر روزها تنها در فرودگاه نجف به زمین خواهد نشست. خاطرنشان می‌شود، مدیر شرکت هواپیمایی عراق (العراقیه) در اصفهان پیش از این در گفت و گو با ایرنا از افزایش پروازهای این شرکت بین فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی این شهر و شهرهای نجف و بغداد در آینده‌ای نزدیک خبر داده بود. خردپیشه گفته بود: شرکت هواپیمایی عراق یکشنبه و چهارشنبه هر هفته از اصفهان به نجف و بغداد پرواز دارد و در نظر است برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی از ۱۸ مهر تا یک هفته پس از اربعین این پروازها روزانه شود.

کمیته ایمنی در مدارس اصفهان تشکیل می‌شود

مدیر کل بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه کمیته ایمنی در مدارس اصفهان تشکیل می‌شود، گفت: خطرات محتمل در مدارس اصفهان شناسایی شده و نسبت به ایمن سازی آنها اقدام می‌شود. منصور شیشه فروش با اشاره به اینکه در ششم آذرماه بیست و یکمین مانور سراسری ایمنی و زلزله در مدارس استان اصفهان برگزار می‌شود، اظهار داشت: هر ساله این مانور به منظور ارتقای فرهنگ ایمنی و حفاظت در برابر زلزله در مدارس اصفهان برگزار می‌شود که امسال در بیش از هفت هزار واحد آموزشی دولتی و غیردولتی استان اصفهان اجرا خواهد شد. وی افزود: مشارکت ۸۵۰ هزار دانش آموز در بیست و یکمین مانور سراسری ایمنی و زلزله می‌تواند در افزایش سطح مقابله با حوادث طبیعی مانند زلزله مؤثر واقع شود. مدیرکل بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه مربیان مدارس نیز دوره‌های آموزش ایمنی و حفاظت در برابر زلزله را طی می‌کنند، ابراز داشت: مربیان آموزش دیده دانش‌آموزان را با مکانهای ایمن برای حفاظت در برابر زلزله آشنا خواهند کرد و راه‌های حفاظت از جان در برابر حوادث طبیعی را آموزش خواهند داد. وی بیان داشت: برگزاری بیست و یکمین مانور ایمنی و زلزله با همکاری هلال احمر، آموزش و پرورش، صدا وسیما، آتش نشانی و مرکز فوریت‌های پزشکی و شهرداری برگزار می‌شود.