کاهش سرفاصله زمانی حرکت مترو در آستانه مهر

    مدیرعامل شرکت مترو منطقه اصفهان گفت: در آستانه آغاز سال جدید تحصیلی سرفاصله زمانی حرکت رام‌های مترو اصفهان کاهش می‌یابد. علیرضا فاتحی  در نشست خبری «سه شنبه ها با رسانه پاسخگویی در مسیر امید» که در راستای تشریح فعالیت بخش حمل ونقل ستاد مهر شهرداری اصفهان با شعار «یک شهر مهر» برگزار شد، […]

 

 

مدیرعامل شرکت مترو منطقه اصفهان گفت: در آستانه آغاز سال جدید تحصیلی سرفاصله زمانی حرکت رامهای مترو اصفهان کاهش مییابد.

علیرضا فاتحی  در نشست خبری «سه شنبه ها با رسانه پاسخگویی در مسیر امید» که در راستای تشریح فعالیت بخش حمل ونقل ستاد مهر شهرداری اصفهان با شعار «یک شهر مهر» برگزار شد، اظهار کرد: خط یک مترو اصفهان اسفند ۹۶ با سرمایه‌گذاری حدود سه هزار میلیارد تومان به اتمام رسید و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی افزود: درحال حاضر خط یک مترو اصفهان با ۱۲ رام، از ساعت ۶:۳۰ صبح تا ۲۱:۳۰ شب فعال بوده و درحال جابه جایی مسافران است و سرفاصله زمانی رام‌های آن ۱۱ دقیقه است.

 مدیرعامل شرکت مترو منطقه اصفهان تأکید کرد: با افزایش چهار رام شهری در خط یک مترو، درصدد کاهش سرفاصله زمانی حرکت این وسلیه ایمن و پاک هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر روزانه ۷۰ هزار نفر مسافر با استفاده از مترو جابه جا می‌شوند، گفت: پیش بینی می شود با آغاز سال تحصیلی جدید و افزایش ترددها، این آمار به صدهزارنفر در روز افزایش یابد.

فاتحی تأکید کرد: خوشبختانه تمام امکانات و تجهیزات برای سرویس دهی هرچه بهتر به شهروندان به ویژه دانش آموزان و دانشجویان در مترو مهیا شده است.

وی با اشاره به هزینه‌های نگهداری مترو در اصفهان تصریح کرد: درحال حاضر شهرداری ماهانه سه ونیم میلیارد تومان برای هزینه‌های جاری مترو هزینه می‌کند از این رو انتظار می‌رود شهروندان برای کاهش ترافیک، هزینه‌ها و کمک به کاهش آلودگی هوا برای انجام سفرهای درون شهری خود از این وسیله پاک استفاده کند.

مدیرعامل شرکت مترو منطقه اصفهان با بیان اینکه خط دو مترو اصفهان با سرعت و پیشرفتی قابل توجه در حال احداث است، گفت: با راه‌اندازی خطوط دو و سه مترو همچنین تکمیل شبکه حمل ونقل ریلی شهر، بی‌شک استقبال شهروندان از این امکان افزایش پیدا خواهد کرد.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر نبود سرویس بهداشتی در ایستگاه‌های مترو اظهار کرد: در ایستگاه‌های مترو شهرهای دنیا سرویس بهداشتی به دلیل مباحث امنیتی احداث نمی‌شود البته می‌توان در مجاورت ایستگاه‌های مترو مکان‌هایی را برای احداث سرویس‌های بهداشتی جانمایی و اقدام کرد.