چرا ورزشگاه آرارات جایگزین آزادی برای بازی بانوان شد؟

صوفی‌زاده:حجازی پس از موافقت همسرش پیشنهاد ما را پذیرفت/ منتظر جواب فیفا هستیم رئیس کمیته بانوان فدراسیون فوتبال گفت: مهمترین مسئله‌ای که باعث شد خانم حجازی پیشنهاد ما را قبول کند موافقت همسرشان آقای رمضانی بود. لیلا صوفی‌زاده در مورد برگزاری دو بازی دوستانه تیم ملی فوتبال بانوان در ورزشگاه آرارات به جای ورزشگاه آزادی […]

صوفی‌زاده:حجازی پس از موافقت همسرش پیشنهاد ما را پذیرفت/ منتظر جواب فیفا هستیم
رئیس کمیته بانوان فدراسیون فوتبال گفت: مهمترین مسئله‌ای که باعث شد خانم حجازی پیشنهاد ما را قبول کند موافقت همسرشان آقای رمضانی بود.

لیلا صوفی‌زاده در مورد برگزاری دو بازی دوستانه تیم ملی فوتبال بانوان در ورزشگاه آرارات به جای ورزشگاه آزادی اظهار کرد: ما برای برگزاری بازی در ورزشگاه آزادی خیلی تلاش کردیم تا مجوز بگیریم اما شرایط فراهم نشد. البته امروز هم برای یکسری مسائل و یکسری جلسات به وزارت ورزش می‌روم اما قطع به یقین بازی در ورزشگاه آرارات برگزار می‌شود. من فکر می‌کنم اگر قرار است تماشاگران به ورزشگاه بیایند موقعیت فیزیکی مکان بازی خیلی اهمیت نداشته باشد.

وی افزود: آقای تاج همیشه تلاش می‌کنند تا حضور بانوان در ورزشگاه‌ها فراهم شود، اما من فکر می‌کنم برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها نیازمند اطلاع‌رسانی بیشتر از طریق رسانه‌ها سهیم به عنوان مثال من بازی‌های لیگ بانوان را مطرح می‌کنم روز جمعه برای فینال لیگ فوتسال به اصفهان سفر کرده بودم و برای آن مسابقه به آن حساسی شما فکر می‌کنید چه تعداد تماشاگر به سالن آمده بود؟ این در حالی است که مالک تیم نامی‌نو زحمات زیادی برای این تیم کشیده و در شرایطی که همه برای بانوان هزینه نمی‌کنند برای سرپا نگه داشتن این تیم هزینه کرده است، اما یک دهم ورزشگاه تماشاگر به سالن آمده بود. آیا حق این تیم که برای قهرمانی می‌جنگید در شهر خودش این بود که تماشاگر نداشته باشد.به نظر من واقعا حیف است و ما ابتدا باید فرهنگ اطلاع‌رسانی برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها با فوتبال و فوتسال بانوان شروع کنیم.

صوفی‌زاده خاطر نشان کرد: اگر ما بازی تیم ملی فوتبال را در ورزشگاه آزادی برگزار کنیم شما فکر می‌کنید چه تعداد هوادار به ورزشگاه می‌آیند، همین بازی در آرارات چقدر تماشاگر خواهد داشت. نقش رسانه ملی در این زمینه چیست؟ من فکر می‌کنم رسانه ملی هم می‌تواند کمک مؤثری به جذب تماشاگر در بازی‌های بانوان داشته باشد. شما نمی‌دانید ما برای برگزاری بازی‌ها چه مشکلاتی را پشت سر می‌گذاریم و انرژی‌هایی که باید برای کارهای دیگر صرف کنیم بابت مسائلی صرف می‌شود که گاهی برخی از آنها گفتنی نیست.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: گاهی برخی خبرهای منفی در مورد بانوان مطرح می‌شود که اصلاً رسانه‌هایی که به این موضوع می‌پردازند نمی‌دانند داستان چیست مثل گزارشی که صدا و سیما در مورد پس گرفتن لباس‌های تیم ملی از ملی‌پوشان فوتبال و فوتسال پخش کرد و بی‌جهت هم آقای ساکت را مورد انتقاد قرار دادند و من مجبور شدم در مصاحبه‌ای به دفاع از کار فدراسیون بپردازم و بگویم که به چه دلایلی لباس‌ها از بازیکنان گرفته می‌شد. صحبتم در واقع از این بابت است که رسانه ملی و سایر رسانه‌ها با تبلیغ درست می‌توانند کمک شایانی به بانوان کنند.

صوفی‌زاده تأکید کرد: من از همین جا از همه بانوان علاقه‌مند به فوتبال و فوتسال هنرمندانی که همیشه حمایت و محبت خود را به ما نشان داده‌اند و سایر اقشار جامعه دعوت می‌کنم که برای حمایت از تیم ملی فوتبال بانوان در دو بازی مقابل بلاروس به ورزشگاه آرارات بیایند. ما از کسی دعوت خصوصی نمی‌کنیم تا هیچکسی ناراحت نشود، اما درهای استادیوم به روی همه باز است.

رئیس کمیته بانوان فدراسیون فوتبال در مورد بحث میزبانی فلسطین در بازی‌های مقدماتی المپیک تصریح کرد: ما نامه‌نگاری‌هایی با AFC و فیفا داشته‌ایم و نامه ما به دست فاطیما سامورا دبیرکل فیفا رسیده است به احتمال زیاد AFC و فیفا شرایط را درک می‌کنند و برای اینکه همه تیم‌ها در شرایط برابر رقابت کنند بحث میزبانی فلسطین را مدیریت می‌کنند.

صوفی‌زاده در خصوص انتخاب آتوسا حجازی به عنوان مدیر تیم ملی فوتسال بانوان و اینکه او چطور حاضر شد به صحنه ورزش بازگردد؟ گفت: قبل از هر چیز از مدیر سابق تیم خانم کاکاوند که از دبیران شایسته و از داوران ملی ما هستند تشکر و تقدیر می‌کنم در مورد خانم حجازی هم باید بگویم که ما قصد داشتیم از سایر ظرفیت‌های خود در فوتسال بانوان استفاده کنیم و خانم حجازی هم در زمان خودشان برای فوتسال افتخارآفرینی کردند و از یک خانواده فوتبالی هستند ما هم می‌خواهیم از بحث مدیریتی و هم فنی او استفاده کنیم و در پله اول از خانم حجازی دعوت کردیم که به عنوان مدیر با ما همکاری کنند.

وی افزود: اتفاقاً ایشان خیلی هم باانگیزه و علاقه نشان دادند مهمترین مسئله‌ای که باعث شد خانم حجازی پیشنهاد ما را قبول کند موافقت همسرشان آقای رمضانی بود که در واقع خانم حجازی اولویت همراهی با تیم ملی فوتسال را قبول موافقت همسرش اعلام کرده بود.
صوفی‌زاده در خصوص اینکه آیا آقایان عبدی و رعدی می‌توانند روی نیمکت تیم‌های ملی بنشینند گفت: فعلاً مجوزی از سمت وزارت ورزش برای حضور آنها روی نیمکت صادر نشده است.

منبع: فارس