ورق رنگی با براقیت بالا در فولاد مبارکه اصفهان تولید شد

کارشناسان فولاد مبارکه با همکاری شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی برای نخستین بار در صنعت فولاد کشور موفق به تولید ورق‌های رنگی با براقیت بالا High Gloss در مجتمع فولاد مبارکه شدند.

ورق رنگی با براقیت بالا در فولاد مبارکه اصفهان تولید شد  

سیدمهدی نقوی، مدیر ناحیه نورد سرد فولاد مبارکه اظهار کرد: ورق رنگی High Gloss با همکاری شرکت های تولیدکننده لوازم خانگی داخلی برای استفاده در ساخت لوازم خانگی نظیر یخچال و ماشین لباسشویی با بالاترین کیفیت در فولاد مبارکه تولید شد.
وی با اشاره به مزایای استفاده از این نوع ورق ها گفت: سرعت تولید بالا، حذف مرحله رنگ کاری در خط تولید لوازم خانگی، افزایش کیفیت سطحی، حذف آلاینده‌های گازی و بهبود فرایند زیست محیطی و کاهش قیمت تمام شده محصول، از مهم‌ترین مزایای استفاده از ورق‌های گالوانیزه پیشرنگ (PPGI) در صنعت لوازم خانگی است.
مدیر ناحیه نورد سرد فولاد مبارکه افزود: بیشتر تولیدکنندگان لوازم خانگی تمایل به استفاده از ورق های پیشرنگ در تولید محصولات خود را دارند. علیرضا گندم‌کار، رییس واحد گالوانیزه و رنگی شرکت فولاد مبارکه اصفهان نیز در ادامه گفت: طرح تولید آزمایشی این دستاورد جدید مشترک بین شرکت فولاد مبارکه و تولیدکنندگان لوازم خانگی اصفهان محقق شده است.
وی تصریح کرد: برای انعطاف پذیری لازم هنگام فرم پذیری از فولاد نرم همچنین از رنگ تاپ، پرایمر و بک و فیلم محافظ با قابلیت جلوگیری از ایجاد خش و خراش در تولید این نوع ورق استفاده شده است.
رییس واحد گلوانیزه و رنگی شرکت فولاد مبارکه اصفهان خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۰ تن از این نمونه ورق‌های رنگی به صورت آزمایشی در کارخانه نیکسان استفاده و با بازخورد مثبت داشته همچنین ۵۰۰ تن دیگر از این محصول برای تکمیل بازخورد و تولید آماده ارسال به بازار مصرف شده است.
وی افزود: تولید آزمایشی این محصول با مشارکت شرکت نیکسان، گروه فنی تولید ناحیه نورد سرد، واحدهای گالوانیزه و ورق رنگی، آزمایشگاه‌ها، متالورژی و فرایندهای تولید، خرید، فروش، پشتیبانی فنی مشتریان انجام شد. فولاد مبارکه بزرگترین مجتمع صنعتی کشور و بزرگترین تولیدکننده فولاد تخت در خاورمیانه است، این مجتمع فولادی با سهم بیش از ۵۰ درصدی در تولید فولاد کشور دارای ارزش فعلی ۲۰۰ هزار میلیارد ریال است. شرکت فولاد مبارکه با داشتن حدود ۱۲ میلیون تُن ظرفیت آهن اسفنجی بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی در جهان محسوب می شود.