نمایشگاه تخصصی فرش ماشینی و صنایع وابسته در کاشان گشایش یافت

   نمایشگاه تخصصی و فن بازار فرش ماشینی و صنایع وابسته در آیینی با حضور رییسان انجمن‌های دوستی هشت کشور با ایران، مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صمت و جمعی از مسوولان شهرستانی در کاشان گشایش یافت. نمایشگاه تخصصی و فن بازار فرش ماشینی و صنایع وابسته با حضور بیش از ۶۰ شرکت […]

 

 نمایشگاه تخصصی و فن بازار فرش ماشینی و صنایع وابسته در آیینی با حضور رییسان انجمن‌های دوستی هشت کشور با ایران، مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صمت و جمعی از مسوولان شهرستانی در کاشان گشایش یافت.

نمایشگاه تخصصی و فن بازار فرش ماشینی و صنایع وابسته با حضور بیش از ۶۰ شرکت داخلی فعال در زمینه تولید انواع فرش ماشینی و صنایع وابسته در فضایی به گستره سه هزار و ۵۰۰ مترمربع در جاده راوند کاشان راه‌اندازی شده است.

فرماندار ویژه کاشان در این آیین گفت: صنعت فرش مربوط به کاشان است و ۷۷ درصد فرش ماشینی کشور را تولید می‌کند اما به دلیل فشار تحریم‌های ظالمانه با مشکلات زیادی از جمله در خرید مواد اولیه روبه‌رو شده است.

علی‌اکبر مرتضایی‌قهرودی با اشاره به معطلی مواد اولیه در گمرک و مشکل ترخیص افزود: با وجود این مشکلات صنعتگران با تلاش مضاعف نگذاشتند چرخ تولید این کالا در منطقه کاشان بخوابد.

وی با قدردانی از صنعتگران و کارگران واحدهای تولیدکننده فرش ماشینی و صنایع وابسته بیان کرد: وظیفه دولت است که برای به نمایش‌گذاشتن این صنعت، صاحبان صنایع را حمایت کند که در این راستا فرمانداری همه تلاش خود را در این راستا به کار گرفته است.

فرماندار ویژه کاشان تاکید کرد: وظیفه ما حفظ این صنعت برای نسل‌های آینده و رساندنش به جایگاه اصلی آن است و اقدام‌هایی مانند برگزاری این نمایشگاه‌های فرش گامی در این راستا به شمار ‌می‌رود.

وی همچنین خودداری از عملکرد جزیره‌ای در بحث سیاست‌گذاری برای حمایت از صنعت فرش ماشینی کشور را خواستار شد.

نمایشگاه تخصصی و فن بازار فرش ماشینی و صنایع وابسته که با حضور رییسان انجمن‌های دوستی ایران و یونان، رومانی، اندونزی، اوگاندا، نروژ، ساحل عاج و ایتالیا راه‌اندازی شد، از ۲۷ تا ۳۰ آذرماه پذیرای علاقه‌مندان است.

بیش از ۸۰۰ واحد تولید فرش ماشینی در شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل با عرضه سالانه بیش از ۵۰ میلیون مترمربع فرش، افزون بر ۵۰ درصد تولید و صادرات صنعت فرش کشور را انجام می‌دهند.