نرخ بیکاری آلمان در پایین ترین سطح ۳۹ سال اخیر

نرخ بیکاری آلمان تا پایان ماه مارس به ۳.۲ درصد کاهش یافت.

نرخ بیکاری آلمان تا پایان مارس با کاهش ۰.۱ درصدی در مقایسه با ماه قبل به ۳.۲ درصد رسید که از آوریل سال ۱۹۸۰ تاکنون بی سابقه بوده است. شمار افراد بیکار ثبت شده به یک میلیون و ۳۸۰ هزار نفر رسیده است که حدود ۱۰۰ هزار نفر کمتر از ماه قبل است، هم چنین شمار افراد شاغل با ۰.۲ درصد افزایش به ۴۲ میلیون و ۷۰ هزار نفر رسیده است.

در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۱.۴۹ میلیون نفر از شمار بیکاران کاسته شده است تا آلمان پس از جمهوری چک، اکنون دارای دومین نرخ بیکاری پایین در سطح منطقه یورو و اتحادیه اروپا باشد. شمار جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله فاقد شغل آلمانی نیز به ۵.۶ درصد رسیده است که کمترین میزان در طول تاریخ این کشور محسوب می‌شود.

مارتین مولر، کارشناس سرمایه گذاری در مؤسسه “کا اف و” گفت: بازار کار بارقه‌ای از امید را در میان فضای ابرآلود چشم‌انداز اقتصادی آلمان ایجاد کرده است.

وزارت کار آلمان در گزارش جداگانه‌ای اعلام کرده است شمار بیکاران ثبت شده و ثبت نشده آلمانی در ماه آوریل را ۲.۲۲ میلیون نفر برآورد می‌کند. از زمان اتحاد آلمان شرقی و غربی نرخ بیکاری در این کشور عموماً کاهشی بوده است. نخستین آمار بازار کار پس از اتحاد دو آلمان در سال ۱۹۹۰ منتشر شد و نرخ بیکاری این کشور ۴.۹ درصد عنوان شد.

دتلف شیله، مدیر مرکز آمار فدرال آلمان گفت: با آغاز بهار شاهد تشدید روند نزولی نرخ بیکاری بوده‌ایم. با بالا بودن تقاضای کارفرمایان برای استخدام نیروهای جدید، روند اشتغال‌زایی در حال حرکت رو به جلو است.