موافقت اصولی انجمن صادرکنندگان استان اصفهان صادر شد

  نایب رییس کمیسیون تجارت، خدمات و ارتباطات اتاق بازرگانی اصفهان در چهارمین جلسه این کمیسیون از صدور موافقت اصولی انجمن صادرکنندگان استان اصفهان خبر داد. به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه که با حضور اعضاء دبیرخانه سرای نوآوری و رشد اتاق بازرگانی اصفهان و به منظور تبیین اهداف و اقدامات […]

 

نایب رییس کمیسیون تجارت، خدمات و ارتباطات اتاق بازرگانی اصفهان در چهارمین جلسه این کمیسیون از صدور موافقت اصولی انجمن صادرکنندگان استان اصفهان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه که با حضور اعضاء دبیرخانه سرای نوآوری و رشد اتاق بازرگانی اصفهان و به منظور تبیین اهداف و اقدامات انجام شده در این مرکز تشکیل شد، فرشته امینی، عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان و نایب رییس کمیسیون تجارت از صدور موافقت اصولی انجمن صادرکنندگان استان اصفهان و تشکیل اولین جلسه مجمع این انجمن در مهرماه سالجاری خبر داد.

در ادامه علی کرباسی زاده، مشاور عالی اتاق بازرگانی و عضو دبیرخانه سرای نوآوری و رشدگفت: با توجه به نیاز همیشگی صنایع به نیروی انسانی کارآمد و کیفی و عدم موفقیت دانشگاه در تربیت دانشجویان موردنیاز بخش خصوصی و صنعت، تفاهم نامه ای با دانشگاه آزاد اسلامی مبنی برتطبیق موضوع پایان نامه های دانشجویان با مسایل مبتلا به صنعت و شکل گیری سرای نوآوری به عنوان مرکزی برای چاره اندیشی و به منظور چگونگی به حداکثر رساندن ظرفیت های بخش خصوصی و دانشگاه منعقد شد.

وی با بیان اینکه به رغم رشد قابل توجه علمی کشور متاسفانه خروجی برنامه های علمی قابل قبول نبوده است، افزود: وجود بیش از ۲ میلیون نفرنیروی انسانی تحصیلکرده بیکار و گلایه فعالان اقتصادی در تامین نیروی انسانی متخصص مبین عدم توفیق در خروجی برنامه های علمی به رغم رشد بالای علمی کشور می باشد.

کرباسی زاده هدف از برگزاری جلسات سرای نوآوری را طراحی مدلی برای توسعه علمی ، تحقیقاتی و پژوهشی کشور در راستای حل مسایل و مشکلات بخش خصوصی عنوان کرد. همچنین پیام نجفی، عضو دبیرخانه سرای نوآوری و رشد و مدیر کل اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی  نیز ملزم نمودن دانشجویان به هدفمند کردن موضوعات  پایان نامه ها در راستای کمک به حل مسایل بنگاه های اقتصادی ، الزام دانشجویان به حضور در بنگاه های اقتصادی، کمک به انتقال فناوری و بازاریابی محصولات شرکتهای دانش بنیان و معرفی آنها به صنایع را از جمله فعالیت های در دست اقدام سرای نوآوری و رشد عنوان کرد.

محسن لوح موسوی، رییس کمیته فنی تدوین برنامه اقدام عملیاتی سرای نوآوری نیز در این جلسه ضمن تشریح هرم مازلوی شکوفایی بنگاه های اقتصادی، ایجاد برند را ضعف بسیاری از بنگاه های اقتصادی کشور بیان و تصریح کرد: پس از راه اندازی کسب و کار و قرارگرفتن بنگاه در جریان درآمد ثابت همچنین بهبود فرهنگ سازمانی و روابط کارکنان، شناخته شدن و ایجاد برند مهم ترین اقدام فعالان اقتصادی است زیرا تنها با برندسازی یک بنگاه قابلیت رشد و خودشکوفایی خواهد یافت.

وی مهم ترین اقدام عملیاتی اتاق بازرگانی در راستای بهبود تعامل صنعت و دانشگاه را کمک به برندسازی بنگاه های اقتصادی دانست.

وی همچنین ضمن تاکید بر نقش کلیدی نوآوری و جایگاه آن در رشد بنگاه اقتصادی گفت: شناسایی یا کشف یک فرصت کاملا جدید و ناشناخته در بنگاه اقتصادی از دیگر مسایل مغفول مانده در بنگاه های اقتصادی کشور می باشد که می تواند از طریق هیات علمی و یا دانشجویان دانشگاه صورت گیرد.

لوح موسوی ضمن اشاره به ایجاد کمیته همکاریهای مشترک صنعت و دانشگاه آزاد متشکل از کارگروه های عارضه یابی و نوآوری تصریح کرد: پردازش اطلاعات موجود در سامانه راهبری صنعت و دانشگاه و ایجاد و استانداردسازی تعاملات سازنده میان فعالان اقتصادی و اعضاء هیات علمی دانشگاه از طریق کارگزاری های نوآوری مهم ترین اقدام سرای نوآوری و رشد اتاق بازرگانی اصفهان است.

گفتنی است استفاده از مشاورین فنی و مالی در شرکتهای تولیدی، رشد فرهنگ پژوهش و الزام وجود واحدهای تحقیق و توسعه در بنگاه های اقتصادی، کمک به عارضه یابی بنگاه های اقتصادی، در نظر گرفتن شرکت های خدماتی در برنامه های سرای نوآوری و… از جمله نکات مطرح شده از سوی اعضاء کمیسیون تجارت در این جلسه بود.