لزوم استفاده از تکنیک‌های روز به عنوان ابزاری برای آموزش قرآن

  آزاده سلیمان نژاد: یک کارشناس دینی گفت: احیای جلسات هفتگی قرآن در مساجد، خانه ها و مراکز اداری و استفاده از ابزارهای مناسب برای آشنایی با نحوه صحیح خواندن قرآن از جمله عواملی است که در گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه موثر است. به گزارش نسل فردا حجت الاسلام و المسلمین مهدی گرجی در […]

 

آزاده سلیمان نژاد:
یک کارشناس دینی گفت: احیای جلسات هفتگی قرآن در مساجد، خانه ها و مراکز اداری و استفاده از ابزارهای مناسب برای آشنایی با نحوه صحیح خواندن قرآن از جمله عواملی است که در گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه موثر است.
به گزارش نسل فردا حجت الاسلام و المسلمین مهدی گرجی در گفت وگو با خبرنگار ستاد خبری چهل و دومین دوره مسابقات ملی قرآن کریم در حاشیه برگزاری این مسابقات اظهار کرد: می‌توان در ابعاد مختلف با استفاده از تکنیک‌های روز همچون اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها، قرآن را به جوانان آموزش داد.
وی ادامه داد: کسانی که می‌خواهند قرآن را ترویج دهند، در وهله اول باید به درک درستی از آن برسند و با معارف قرآن آشنا باشند، در مرحله بعد باید با روش‌های تبلیغ دینی و سبک معرفی ارزشمندی قرآن به خوبی آشنا شوند.
مدرس حوزه و دانشگاه برای تربیت قرآنی نوجوانان و جذب آنها به قرآن گفت: نوجوانان در هر سنی که قرار دارند، باید با توجه به زبان و اندازه فهمشان تربیت آنها صورت بگیرد، اشعار و سروده‎های قرآنی، کتب و نشریات از جمله مواردی است که می‌تواند مثمر ثمر واقع شود.
حجت الاسلام گرجی افزود: افراد باید سبک زندگی قرآنی را در زندگیشان محقق سازند و عملا به مردم درس زندگی قرآنی بدهند، و به تعبیر قرآن حیات طیبه را سرمشق و الگوی خود قرار دهند. به گفته این کارشناس، ادب، تواضع، عدالت خواهی، خانواده دوستی و همسایه داری از حصول سبک زندگی قرآنی به شمار می‌آید.
وی در رابطه با رویکرد و سیاست‌های سازمان اوقاف خاطر نشان کرد: اوقاف با پتانسیل قوی، نفوذ در مردم و مکان‌های مذهبی همچون مساجد، امام زاده‌ها و حسینیه‌هایی که در اختیار دارد، الحمد لله به کمک وقف هایی از سمت مردم توانسته است به برگزاری این دوره از مسابقات قرآن در حد مطلوب و شایسته ای بپردازد.