ضرورت استفاده از شیوه‌های نوین برای برگزاری مسابقات قرآنی 

آزاده سلیمان نژاد: به گفته یکی از اساتید حوزه ودانشگاه ، در ارتباط با تمامی مفاهیم قرآنی کتاب هایی چاپ شده است، اما هنوز کتابی جامع و موشکافانه در ارتباط با سبک زندگی اسلامی نداریم و باید در این ارتباط پژوهش و فعالیت انجام شود. به گزارش نسل فردا، حجت الاسلام محی الدین میرمرشدی در […]

آزاده سلیمان نژاد:

به گفته یکی از اساتید حوزه ودانشگاه ، در ارتباط با تمامی مفاهیم قرآنی کتاب هایی چاپ شده است، اما هنوز کتابی جامع و موشکافانه در ارتباط با سبک زندگی اسلامی نداریم و باید در این ارتباط پژوهش و فعالیت انجام شود.

به گزارش نسل فردا، حجت الاسلام محی الدین میرمرشدی در گفت و گو با ستاد خبری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم با بیان اینکه مسابقات قرآن کریم می تواند برای نوجوانان و جوانان و نسل نوپای ما ایجاد انگیزه کند و جامعه را به سمت و سوی قرآنی شدن سوق دهد، اظهار کرد: به یقین این مسابقات در گسترش فرهنگ قرآنی موثر است اما باید توجه کنیم که در این مسابقات فن آوری ها و امکانات نوین مورد استفاده در مسابقات غیرقرآنی نیز مورد استفاده باشد.

وی با اعلام اینکه در دنیای امروز مسابقات سنتی جاذبه کمتری برای مخاطبان دارد، افزود: باید به سبک ها، شیوه ها و روش های جدیدی برای برگزاری مسابقات قرآن کریم دست پیدا کنیم به نوعی که افرادی از اقشار مختلف جذب شوند.

به گفته این  استاد حوزه و دانشگاه هیچ استراتژی هنری توسط سازمان سینمایی برای پرداختن به مسایل قرآنی و سبک زندگی قرآنی در فیلم‌ها نداریم، و متاسفانه وزارت ارشاد نیز به شکل میدانی و کاربردی کار موثری انجام نداده است.

میر مرشدی تاکید کرد: در واقع هنوز ساختارهای هنری ما نیز آمادگی لازم را برای تحقق فعالیت‌های سازمان یافته در ارتباط با قرآن کریم ندارد و در این ارتباط نیاز به  کار بسیار منظم و سازمان یافته ای داریم و بر این اساس که باید دست اندرکاران قرآنی به عنوان مطالبه گر در این راستا وارد میدان شوند.

وی در ارتباط با ارزیابی خود از کتاب‌هایی راجع به سبک زندگی اسلامی نیز ابراز داشت: باید به این نکته اشاره کنیم که تقریبا ما در ارتباط با تمامی مفاهیم قرآنی یک کتاب داریم و کمتر موضوعی است که نویسنده‌ای به آن نپرداخته نباشد اما هنوز کتاب‌های چندانی مشاهده نکرده‌ام که در آن مفاهیم قرآنی به شکل کاربردی برای زندگی درآمده باشد و با به شکل دقیق به سبک زندگی اسلامی در ان پرداخته شده باشد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به چاپ کتاب «زندگی به سبک آسمان» در آینده نزدیک گفت: در این کتاب کار تطبیقی میان روش زندگی غربی و سبک زندگی اسلامی انجام داده‌ام و متدهایی برای سبک زندگی اسلامی از دیدگاه قرآنی ارائه شده است.

گفتنی است چهل و دومین مسابقات ملی قرآن کریم از ۶ تا ۱۱ مهر ماه در بخش برادران و از ۱۱ تا ۱۹ مهر ماه در بخش خواهران به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان و به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.