سالانه ۱۰۰ میلیارد ریال برای تعمیر و نگهداری اماکن ورزشی اصفهان نیاز است

اصفهان- ایرنا- رییس اداره فنی مهندسی اداره کل ورزش و جوانان اصفهان گفت: سالانه بدون احتساب ورزشگاه نقش جهان، ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تعمیر و نگهداری اماکن ورزشی این استان نیاز است. حسین محمودیه روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان این که ردیف بودجه اختصاصی برای این امر پیش بینی نشده است، […]

اصفهان- ایرنا- رییس اداره فنی مهندسی اداره کل ورزش و جوانان اصفهان گفت: سالانه بدون احتساب ورزشگاه نقش جهان، ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تعمیر و نگهداری اماکن ورزشی این استان نیاز است.

حسین محمودیه روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان این که ردیف بودجه اختصاصی برای این امر پیش بینی نشده است، افزود: این میزان جدای از نگهداری ورزشگاه نقش جهان اصفهان است و برای آن مجموعه هم باید مبلغ قابل توجهی هزینه شود.

وی ادامه داد: توسعه و احداث زیرساخت‌های ورزشی اعتبار و بودجه مشخص و اختصاصی دارد، اما در ورزش کشور برای تعمیر و نگهداری اماکن بودجه مجزایی نیست و همین امر سبب فرسودگی برخی ورزشگاه‍ها و مجموعه‌های ورزشی به سبب عدم توجه کافی می‌شود.

رییس فنی مهندسی اداره کل ورزش و جوانان تصریح کرد: در شرایط فعلی و با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، بطور قطع پول کافی برای ساخت مجموعه‌های جدید ورزشی وجود ندارد، بنابراین باید به بهترین شکل از امکانات موجود فعلی نگهداری کرد و این حداقل کاری است که می‌توان انجام داد.

محمودیه نقش بخش خصوصی را در این زمینه با اهمیت دانست و گفت: هر چه بتوان از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های فعالان اقتصادی بهره بُرد می‌توان به حفظ هر چه بهتر امکانات ورزشی امیدوار بود، زیرا با وضعیت فعلی باید از سرمایه‌گذاران در ساخت و تعمیر و نگهداری مجموعه‌ها استفاده کرد.

وی به نقش پررنگ خیران ورزشیار در اصفهان اشاره و خاطرنشان  کرد: استفاده از اقدامات نیکوکارانه خیران، اولین بار در کشور از اصفهان آغاز شد و پس از آن به عنوان الگویی در سایر استان‌ها مبدل گشت، این افراد تاکنون در اصفهان در ۳۰ طرح ورزشی مشارکت داشته‌اند و افزون بر ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه کرده‌اند.

رییس فنی مهندسی اداره کل ورزش و جوانان اصفهان، گسترش فرهنگ کمک به ورزش را مستلزم فعالیت بیشتر رسانه‌ها و بازتاب تاثیرات مثبت و سازنده ورزش در افراد و جامعه دانست و تصریح کرد: این موضوع می‌تواند در کشور نهادینه شود و بدون شک توسعه همه جانبه ورزش را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به اهمیت یاری‌رسانی به ورزش با توجه به افزایش آسیب‌های اجتماعی اضافه کرد: همانطور که ساخت و ساز مدارس در آموزش و تعالی فرزندان نقش دارد، احداث ورزشگاه و سالن ورزشی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و سلامت روحی و جسمی مردم موثر خواهد بود.

اکنون ۵۶۴ مکان ورزشی زیرمجموعه ورزش و جوانان در استان وجود دارد که بیشترین آنها سالن چند منظوره با ۲۵۰ و سالن رزمی با ۱۰۵ و کمترین آنها پیست اسکیت با یک و مانژ سوارکاری با ۲ مورد است.

بیش از ۳۱۱ هزار ورزشکار سازمان یافته در استان اصفهان فعالیت می‌کنند و افزون بر یکهزار و ۳۵۰ باشگاه ورزشی در این خطه وجود دارد.

سرانه ورزشی این استان در سال گذشته به ۰.۳۶۵ متر مربع به ازای هر نفر رسید که در مقایسه با سال ۹۲، حدود ۱.۱۱ برابر رشد داشته است.