رونق اقتصادی و اشتغالزایی سواحل با توسعه بنادر کوچک

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر این‌که توسعه بنادر کوچک به عنوان یکی از اولویت ‌های امسال تعریف شده است، گفت: برنامه ریزی دقیقی در مورد بنادر کوچک انجام شده و تقویت کاپوتاژ کالا بین بنادر اصلی و کوچک در دستور کار است.

محمد راستاد با اشاره به این‌که بخشی از مراودات منطقه ای کشور اعم از صادرات و واردات از طریق بنادر کوچک انجام می شود، اظهار کرد:بخش قابل توجهی از اشتغالزایی در سواحل و رونق اقتصادی این مناطق از طریق بنادر کوچک محقق می شود. سازمان بنادر و دریانوردی تمام تلاش خود را به کار گرفته و با برنامه ریزی دقیق زمینه را فراهم می کند تا ناوگان سنتی و تجارتی با ارائه بهترین تسهیلات و امکانات، تردد خود را انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه بخش عمده ای از ناوگان سنتی و سبک در سواحل جنوبی کشور، به فعالیت های تجاری و حمل و نقل دریایی مشغول هستند، بیان کرد: باید این امکان فراهم شود تا کران بری یا کاپوتاژ کالا بین بنادر اصلی و کوچک صورت گرفته و ترانشیپ کالا نیز تقویت شود. علاوه بر این باید با استفاده از ظرفیت بنادر کوچک، جابجایی کالا در کرانه و به صورت ترانشیپ منت هم مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان این‌که سازمان بنادر و دریانوردی توسعه بنادر کوچک را به عنوان یک اولویت در سال جاری تعریف کرده است، یادآور شد: توجه هرچه بیشتر به بنادر کوچک موجب می شود تا این بنادر بتوانند با کیفیت خوبی در بخش حمل و نقل دریایی فعالیت کنند، مسئله ای که موجب می شود به مرور زمان و متناسب با تقاضاهای موجود، توسعه بنادر کوچک انجام شود.