رغبت به فراگیری آموزش‌های مهارتی در اصفهان افزایش یافته است

اصفهان – ایرنا – مدیرکل فنی و حرفه ای اصفهان گفت: با توجه به تنوع رشته‌های مهارتی و تاثیر آن در کارآمدی نیروی کار و رونق اشتغال، رغبت متقاضیان در استان به فراگیری رشته‌های مهارتی افزایش یافته است. اکنون دستِ کم یکهزار حرفه مهارتی در بخش‌های صنعت، خدمات فنی، گردشگری، آی تی، آی سی تی […]

اصفهان – ایرنا – مدیرکل فنی و حرفه ای اصفهان گفت: با توجه به تنوع رشته‌های مهارتی و تاثیر آن در کارآمدی نیروی کار و رونق اشتغال، رغبت متقاضیان در استان به فراگیری رشته‌های مهارتی افزایش یافته است.

اکنون دستِ کم یکهزار حرفه مهارتی در بخش‌های صنعت، خدمات فنی، گردشگری، آی تی، آی سی تی و مشاغل خانگی در۵۴ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای و بالغ بر یکهزار و ۲۰۰ آموزشگاه بخش خصوصی استان اصفهان ارائه می‌شود.

آرش اخوان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس ارزیابی‌های صورت گرفته حدود ۷۰ درصد افرادی که آموزش‌های مهارتی را در مراکز فنی و حرفه‌ای فرا گرفتند جذب بازار کار شده‌اند.

وی اظهار داشت: از سویی اجرای نظام آموزش ۲ گانه مهارت‌ها، یکی از روش‌های کارآمد برای ضمانت اشتغال پایدار است که خود در تشویق و ترغیب جوانان جویای کار به فراگیری آموزش‌های مهارتی نقش داشته است.

اخوان افزود: جوانان پس از پایان تحصیل، تمایل به ورود به بازار کار و یادگیری شغل موردنظر خود دارند که این نظام آموزش شغلی، امکان پرورش استعداد و پیشرفت آینده شغلی فرد جویای کار را در شغل مورد علاقه او فراهم می‌آورد.

وی بیان داشت: این نظام آموزشی تقاضا محور است و  افراد جویای کار پس از یافتن شغل مربوطه، می‌توانند آموزش‌های لازم را فرا گیرند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای اصفهان افزود: در نظام  آموزش ۲ گانه ۳۰ درصد کل دوره آموزش در مجموعه کارگاهی و ۷۰ درصد آن در محیط کار واقعی صورت می‌گیرد و فرد خارج شده از این نظام یک نیروی ماهر و متخصص است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته آموزش‌های ۲ گانه با صنف خودروهای سبک آغاز شد گفت: امسال با صنوف خودروهای سنگین، پیرایش مردانه و زنانه، کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌ها، موبایل، گیاهان دارویی و نساجی در رابطه با نظام آموزش ۲ گانه وارد ارتباط شده‌ایم.

وی یادآوری کرد: امسال ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر  ساعت در قالب ۱۰ هزار و ۲۰۳ دوره آموزشی در آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای استان ارائه شده است.

اخوان این آموزش‌ها را در بخش‌های خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی در ۴۰ رشته آموزشی از قبیل امور مالی و بازرگانی، فناوری اطلاعات، مراقبت و زیبایی، طراحی و دوخت، تکنولوژی فرهنگی، عمران و سایر بخش‌ها عنوان کرد.