دو دنیای شگفت انگیز و متفاوت در شهر اصفهان

اصحاب رسانه و مدیران شهری از اداره توسعه فرهنگ سلامت و پردیس نمایشگاه سلامت به همراه دنیای شگفت انگیز فیزیک بازدید کردند.

پردیس نمایشگاه سلامت و فیزیک؛
دو دنیای شگفت انگیز و متفاوت در شهر اصفهان

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، پردیس نمایشگاهی سلامت شامل راهروی کم تحرکی، اتاق قندها، اتاق نمک، راهروی چربی، اتاق دخانیات، اتاق فست فودها، بیمارستان، سالن تغذیه و ورزش، راهروی داروها، راهروی پیشنهادات و اتاق رویان است که از طریق این فضاسازی ها تلاش دارد مخاطب را به صورت عینی با موضوع سلامت و بدن آشنا کند.
نمایشگاه دنیای شگفت انگیز فیزیک نیز شامل اتاق هایی با عناوین اتاق‌های پرزنت، الکترومغناطیس، مکانیک، صدا شناسی، کیهان‌شناسی، نورشناسی، تاریک، نور و صدا و آزمایشگاه و رباتیک است که به ویژه برای بازدید دانش آموزان و مدارس بسیار جذاب خواهد بود و شیوه یادگیری بسیار بهتری نسبت به آموزش دروس به صورت تئوریک است.

لزوم رویکرد زیست پذیری در اجرای پروژه های شهری
رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان در این بازدید ضمن تبریک هفته سلامت، اظهار کرد: زمانی که از یک شهر هوشمند، خلاق و دوستدار کودک و مردمان آن صحبت می کنیم نخستین موضوعی که باید در خصوص آن بحث شود موضوع سلامت است. باید شهروندان را به موضوع سلامت تشویق کرده و مردم نیز نسبت به این موضوع مطلبه گر باشند.
فریده روشن تصریح کرد: زمانی رویکرد شهرداری ها به موضوعات خدماتی محدود می شد اما امروزه رویکرد مدیریت شهری تغییر کرده و رویکرد فرهنگی-اجتماعی نیز به آن اضافه شده است. بنابراین با این تغییر رویکرد انتظار می رود مدیریت شهری به دنبال ترویج و فرهنگسازی در جهت سلامت شهر و شهروندان باشد. وی ادامه داد: هر پروژه ای که در شهر می خواهد اجرا شود باید با رویکرد زیست پذیری داشته و در جهت سلامت جسمی و روحی شهروندان باشد.
وی اضافه کرد: پیرو این رویکرد یکی از وظایف سنگینی که بر عهده مدیریت شهری است، توسعه فرهنگ سلامت است.