در سالجاری هیچگونه خاموشی در اصفهان نداشتیم

    دریا قدرتی پور مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با اظهار خشنودی از اینکه با وجود پیک مصرف برق در تابستان سال جاری توانسته‌ایم مشکلات خاموشی نداشته باشیم اظهار داشت: همکاری مردم اصفهان باعث شد که در این رابطه هیچگونه خاموشی ناشی از کمبود تولید نداشته باشیم. حمید رضا پیرپیران در مصاحبه مطبوعاتی […]

 

 

دریا قدرتی پور

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با اظهار خشنودی از اینکه با وجود پیک مصرف برق در تابستان سال جاری توانسته‌ایم مشکلات خاموشی نداشته باشیم اظهار داشت: همکاری مردم اصفهان باعث شد که در این رابطه هیچگونه خاموشی ناشی از کمبود تولید نداشته باشیم. حمید رضا پیرپیران در مصاحبه مطبوعاتی در جمع خبرنگاران ادامه داد: طی تابستان امسال با وجود اینکه با افزایش ۵/۸ درصدی مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بودیم اما خاموشی نداشتیم.

وی با تاکید بر مدیریت مصرف ۱۴۰ مگاواتی در اصفهان تصریح کرد: شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با تبیین استراتژی، برنامه‌های مشخصی را برای هفت حوزه مختلف به تصویب رساند. مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با تاکید بر اینکه در تلاش هستیم که بر اساس چشم‌انداز ۱۴۰۵ به اهدافی که در نظر گرفته‌ایم برسیم اظهار داشت: رسیدن به برق پایدار و مطمئن برای مردم از جمله الویت های شرکت توزیع برق است.

پیرپیران اضافه کرد: بر اساس تفاهم نامه‌هایی که با مردم داشتیم و مدیریت باری که مردم انجام شد، بیشترین همکاری را در تاریخ ۲۲ تیرماه با مدیریت بار ۱۴۰ مگاوات داشتیم و استانداردهای مدیریت مصرف برق توانیر در شرکت توزیع برق اصفهان به درستی رعایت شد. مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه دو نوع خاموشی خواسته و ناخواسته در استانداردهای شرکت‌های توزیع تعریف شده‌است، گفت: کاهش خاموشی‌ها در حوزه توزیع از مهم‌ترین مواردی است که همواره به آن توجه داشته‌ایم زیرا میزان خاموشی به ازای هر مشترک در سال، مهم‌ترین فاکتور سنجش عملکرد شرکت‌های توزیع برق در دنیا است.

پیرپیران افزود: جمع این خاموشی‌های خواسته و ناخواسته شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان در سال ۹۳، حدود ۸۵۹ دقیقه خاموشی به ازای هر مشترک در سال بوده‌است، که در چشم انداز شرکت در نظر گرفته‌ایم تا سال ۱۴۰۵ این خاموشی را به کمتر از ۳۰ دقیقه برسد.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است امسال خاموشی‌های خواسته به صفر برسد، اضافه کرد: تا پایان سال جاری نیز برنامه داریم خاموشی به ازای هر مشترک را به ۱۸۰ دقیقه برسانیم که برای تحقق آن پروژه‌هایی را در دست اقدام داریم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: برای کاهش خاموشی خواسته قرار است از تجهیزات خط گرم و مانور شبکه استفاده کنیم تا برای تعمیرات توسعه و بهینه سازی شبکه، قطعی برق نداشته باشیم.

پیرپیران در بخش دیگری از سخنانش به خدمات غیرحضوری نیز اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد که طبق چشم انداز برنامه ریزی شده تا سال ۱۴۰۵ دیگر هیچ مشترکی به شکل حضوری به شرکت توزیع برق مراجعه نکند با توجه به اینکه اکنون این خدمات به ۹۴ درصد مردم ارائه می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه تا کنون برای ۱۲ هزار مشترک دیماندی کنتور هوشمند نصب شده است، گفت: مدیریت مصرف بهینه برق به‌منظور حفظ ذخایر ملی و برای مدیریت بار همواره مورد توجه ما بوده است.

پیرپیران گفت: یکی دیگر از شاخص‌های چشم انداز ۱۴۰۵ این شرکت، این است که تلفات توزیع برق را کاهش دهیم؛ این عدد در پایان سال ۹۶، ۶.۷ درصد بود که در پایان سال ۹۷ به ۶.۴ درصد رسید و تا سال ۱۴۰۵ باید به کمتر از پنج درصد برسد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: یکی دیگر از الزامات خدمات غیر حضوری به مشترکان حذف قبوض کاغذی است و به‌منظور تحقق این هدف تا این لحظه از یک میلیون و ۱۸۰ هزار مشترک، شماره تلفن بیش از یک میلیون و ۴۰ هزار مشترک، برای ارسال قبوض به صورت پیامکی دریافت شده و از ابتدای هفته دولت صدور قبض کاغذی حذف شد.

پیرپیران افزود: در پی آن هستیم که برای هر مشترکی یک کد چهار رقمی تعریف کنیم که شناسایی مشترک با آن انجام شود و خطاها به حداقل برسد، همچنین برای شناسه‌های قبضی که تعریف شده است حساب مستقیم خزانه دولت تعریف شده است و مردم توجه داشته باشند که این پیامک را فقط از سرشماره ۲۰۱۲۱ دریافت کنند.

وی اضافه کرد: تعداد رمزهای رایانه برای هر شماره تلفن محدودیتی ندارد و اگر مشترکی برای بیش از یک واحد درخواست ارسال قبض داشته باشد این کار انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان در پاسخ به شایعاتی که در خصوص دریافت مبالغ زیاد برای نصب کنتور موقت در هیئت‌های مذهبی گفته می‌شود، گفت: برای نصب یک انشعاب ایمن فقط ۱۵۰ هزار تومان دریافت می‌کنیم، در سال‌های اخیر شرایط استفاده از انشعابات موقت را تسهیل کرده‌ایم تا علاوه بر رعایت نکات ایمنی، بتوانیم بر میزان مصرف و سیم کشی‌هایی که در هیئت‌ها انجام می‌شود نظارت داشته باشیم.

پیرپیران با بیان اینکه برق درخواستی موقت کنتور سه فاز است، گفت: بخشی از مبلغ دریافتی بیعانه است و اگر میزان مصرف هیئت از این مبلغ کمتر باشد اضافه مبلغ به آنها بازگردانده خواهد شد.

وی افزود: همچنین تعدادی از همکاران ما در قالب مبلغان ایمنی و مدیریت مصرف به این هیئت‌ها مراجعه می‌کنند و موارد لازم را به افراد ارائه می‌کنند، با اقدامات صورت گرفته درخواست برای ایجاد انشعابات موقت برای هیئات مذهبی ۲۰۰ درصد افزایش داشته‌است.