در حال فروپاشی بودیم اما کفاشیان ناجى ما شد

کمتر کسى تصور می‌کرد که فوتسال بانوان ایران از آسیا جدا شود و جهانى فکر کند و در پى آن لیگ فوتسال بانوان بتواند بازیکنان و مربیان جهانى بسازد. حالا لیگ فوتسال بانوان هم مثل لیگ مردان جذاب و با کیفیت برگزار می‌شود و به تازگی نیز تیم نامی نو توانست در این لیگ عنوان قهرمانی را کسب کند. به این بهانه سراغ سرمربى تیم قهرمان لیگ برتر بانوان رفتیم که به تازگى مربى تیم ملى هم شده است. گفت‌وگوی شهناز یاری را در ادامه می‌خوانید.
از مسیری که طی شد تا قهرمانى در لیگ برتر بانوان را کسب کنید بگویید.

ما با اسم سپیدرود تهران کار را شروع کردیم و پیش‌فصل خوبى داشتیم اما در ادامه متوجه شدیم که حامى مالى ما هیچ‌گونه حمایتى از ما نخواهد کرد و این باعث سرخوردگى بازیکنان شد و تیم در مرحله فروپاشى قرار گرفت؛ حتى خوابگاه ما را پس گرفتند و سالنى هم براى تمرین نداشتیم و بحث‌هاى مالى و حمایتى جایگزین مباحث فنى ما شد که بچه‌ها باهم تصمیم گرفتند که مقابل حریفان ظاهر نشوند تا به این شکل اعتراض کنند، اما حمایت سرکار خانم نصیرى و آقاى احمدى مسئول سالن و همچنین صحبت‌هاى من با بازیکنان باعث شد همدل شویم تا راه را ادامه دهیم، چون معتقد بودیم این ما هستیم که متضرر خواهیم شد.

و اسپانسر جدیدی پیدا کردید؟

بله، من از بچه‌ها دو هفته زمان خواستم تا اسپانسر پیدا کنم و اگر نتوانستم ضمن عذرخواهى منتظر نقل‌وانتقالات نیم‌فصل شویم. ما شرایط خیلى سختى داشتیم تا جناب آقاى کفاشیان ناجى ما شد و با درایت خود و هماهنگى با مجموعه نامى نو و آقاى طاهرى رفته‌رفته شرایط عادى شد. در طول این مدت با همه بى‌مهرى‌ها همدل بودیم و این قهرمانى نتیجه اعتماد، اتحاد و همچنین زحمات جمعى تیم بود.

لیگ امسال چطور بود؟

امثال اولین دوره پلى‌آف بانوان بود اماباید بگویم لیگ بسیار منظمى بود ولى کاش مثل لیگ آقایان سه بازى برگزار مى‌شد. امیدوارم براى سال آینده همه تیم‌ها با یک توپ واحد و با کیفیت بازى کنند. لیگ امسال بهترین و پویا‌ترین لیگ ادوار گذشته تا به امروز بود، همه تیم‌ها از ستاره‌ها بهره بردند و باعث شد که کیفیت مسابقات بالا برود. ما هم چهار ملى‌پوش در اختیار داشتیم و ترکیب بازیکنان باتجربه و جوانان متولدین دهه ٨٠ کار بزرگى بود که منتج به قهرمانى هم شد.

پخش بازى‌هاى شما چه اثراتى به همراه داشت؟

زمانى که با اسپانسرها صحبت مى‌کردیم مى‌گفتند اگر شما پنج دقیقه در تلویزیون دیده شوید شما را حمایت خواهیم کرد و اتفاق خوشایند براى ما ایجاد برنامه تخصصى٢٠٢٠ و پخش بازى‌هاى ما بود و این حرکت سازنده‌اى جهت تشویق اسپانسرها براى ورود به فوتسال بانوان بود.

فینال چطور بود؟

به نظر من زیباترین فینال تمام ادوار فوتسال ایران بود و از آن زیباتر، حضور تماشاگران از شهرهاى دور و نزدیک و شور و هیجان بى‌سابقه که باعث دلگرمى ما، مسئولان برگزارى و حتى حامیان مالى شد و کمتر کسى انتظار این حضور بى‌سابقه را داشت. از شرکت‌ها و صاحبان صنایع مى‌خواهم جلو بیایند، مطمئن باشند دیده مى‌شوند و مزد حمایت خود را از فوتسال بانوان خواهند گرفت.

و صحبت پایانی؟

به همه تیم‌ها همچنین همکاران عزیزم بابت یک فصل کار و تلاش تبریک می‌گویم. من از این دوستان خیلى چیزها یاد گرفتم و همین مربیان داخلى هستند که با تلاش شبانه‌روزى براى سازندگى فوتسال توانسته‌اند بازیکنانى با کیفیت و جهانى به دنیا معرفى کنند. در انتها از شما و دیگر اصحاب رسانه که با پیگیرى و تلاش باعث دیده شدن هر چه بیشتر و ایجاد ‌انگیزه در ما مى‌شوید تشکر و قدردانى می‌کنم.

منبع: فرهیختگان