توسعه گردشگری نصف‌جهان با چینی‌ها

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت:گوییژو یکی از ایالت های چین است که در هفته گذشته قراردادهای همکاری در حوزه گردشگری میان اصفهان و این ایالت عقد شد. فریدون الله یاری با اعلام شتاب در توسعه روابط گردشگری بین اصفهان و چین اظهار داشت: از اسفند سال گذشته بر بازارهای مهم […]

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت:گوییژو یکی از ایالت های چین است که در هفته گذشته قراردادهای همکاری در حوزه گردشگری میان اصفهان و این ایالت عقد شد.

فریدون الله یاری با اعلام شتاب در توسعه روابط گردشگری بین اصفهان و چین اظهار داشت: از اسفند سال گذشته بر بازارهای مهم گردشگری در چین تمرکز ویژه ای داشتیم چراکه همیشه بازارهای گردشگری ما معطوف به اروپا بود و در شرایط تحریم های ناجوانمردانه بازار گردشگری چین می تواند به توسعه اقتصادی و روابط بیشتر بین دو کشور منجر شود.

وی با اشاره به لغو روادید در سفرهای گردشگری چینی ها توسط دولت گفت: این اقدام دولت تمایل سفر چینی ها به اصفهان را افزایش داده است.

تمهیدات ویژه ای برای حضور گردشگران چینی در اصفهان اندیشیده شده است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با بیان اینکه تمهیدات ویژه ای برای حضور گردشگران چینی در اصفهان اندیشیده شده است، تصریح کرد: بسته های تبلیغاتی به زبان چینی و افزایش راهنماهای تورهای گردشگری توانمند به زبان چینی در بناهای تاریخی، فرهنگی و مذهبی استان اصفهان از اقدامات این مدت بوده است.

وی با اعلام حضور هیات های مختلف از کشور چین در شهر اصفهان برای رایزنی در توسعه گردشگری ابراز داشت: اخیرا رییس انجمن زنان اتحادیه های گردشگری کشور چین از اصفهان بازدید داشت و علاقه مندی سفر چینی ها به اصفهان را گوشزد کرد.

الله یاری با بیان اینکه در هفته گذشته معاون مشورتی سیاسی شورای ایالت گوئیژو چین از اصفهان بازدید داشت، گفت: این استان در جنوب کشور چین واقع شده و جمعیتی بالغ بر ۴۰ میلیون نفر دارد و در گذشته کمتر با این ایالت ارتباط برقرار شده بود.

وی افزود: بر این اساس اصفهان ارتباطات فرهنگی و گردشگری با اهالی پکن، شانگهای و شیان چین برقرار کرده است.

    تاکید بر توسعه روابط با ایالت گوییژو چین

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با تاکید بر توسعه روابط با ایالت گوئیژو چین گفت: درصدد هستیم تا در تعامل با اهالی گوئیژو و معرفی فرصت های سرمایه گذاری به ویژه در زمینه های گردشگری، تجارت و صنایع دستی و درگیر کردن بخش خصوصی از ظرفیت کشور چین در توسعه گردشگری بهره بگیریم.