تلاش برای شعار «عیدی برای همه»

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان اصفهان گفت: از سوی ستاد تنظیم بازار 15 تن گوشت یخی به قیمت هر کیلو 34 هزار تومان مجوز داده شد که بین نیازمندان توزیع شد.

محمدرضا متین‌پور صبح امروز به مناسبت سالگرد تشکیل کمیته امداد در جلسه علنی شورای شهر حاضر شد با اشاره به این‌که با وجود این‌که اولویت اصلی در کمیته امداد ایجاد اشتغال است، اظهار کرد: در برخی مقاطع مانند شروع سال تحصیلی و عید نوروز نقش حمایتی هم پررنگ‌تر شده و یک هم‌افزایی بیشتری طلب می‌کند که حمایتی که جامعه نیاز دارد انجام شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان افزود: سال نو یکی از مهمترین مقاطع در طول سال است، این مسأله را در کمیته امداد درک کرده‌ایم که احساس فقر از خود فقر بیشتر آزار داده و صدمه می‌زند؛ آن‌چه که در شهر تعیین‌کننده بوده زیر پوست شهر است و خیلی از رفتارها که در سطح شهر از افراد سرمی‌زند از خانواده نشأت می‌گیرد.

وی با اشاره به این‌که در ایام سال نو قشر و دین خاصی مخاطب کمیته امداد نیستند، گفت: این درخواست را از شهرداری و شورای شهر داریم که همین طور که تاکنون همراه کمیته امداد بوده‌اند ما را همراهی کنند و کمک ویژه‌ای برای سال نو داشته باشند، فقر به خصوص در شهر که اختلاف طبقاتی دیده می‌شود آزار بیشتری می‌دهد.

متین‌پور در ادامه با اشاره به این‌که توانمندسازی در اولویت فعالیت کمیته امداد است، توضیح داد: در سال گذشته هزار و ۱۵۰ شغل در شهر اصفهان توسط کمیته امداد ایجاد شده و هزار و ۷۰۰ نفر مشغول به کار شده‌اند، در همین راستا ۲۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در اختیار مددجویان قرار داده شده است، همچنین ۲ هزار و ۵۰۰ نفر آموزش بلندمدت دیده و۱۲۰ نفر با سیاست تشویقی برای کارفرماها به کارگیری شده‌اند.

پوشش ۲۱ هزار خانواده در شهر اصفهان

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان در رابطه با مباحث حمایتی مطرح کرد: ۲۱ هزار خانواده در شهر اصفهان تحت پوشش هستند، ۲۳ هزار زن سرپرست خانوار داریم و ۶ هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز در شهر اصفهان تحت پوشش داریم.

وی ادامه داد: در بحث اشتغال نیازمند حمایت برای تشکیل بازارچه‌ها هستیم که به صورت دوره‌ای به مددجویان داده شود و افرادی که ضعیف‌تر هستند تا وقتی که قوی‌تر شوند از ظرفیت بازارچه‌ها استفاده کنند و افراد جدید جایگزین آن‌ها شوند.

متین‌پور با بیان این‌که توزیع کارت اتوبوس را در سال گذشته با کمک شهرداری داشتیم، عنوان کرد: کارت منزلت را نیز برای خانواده‌های مسن داشتیم، در مراسم هفته سالمندان خیلی دلخور بودند که این می‌توانست برایشان التیام باشد؛ تا سال ۹۵ کمک نقدی چندصد میلیونی از طرف شورای شهر و شهرداری داشتیم، امید دارم امسال و سال گذشته که کمک نبود کمک‌ها به دست ما برسد.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با تأکید بر این‌که تلاش می‌کنیم با هم‌افزایی به نیازمندان کمک کنیم، ابراز کرد: اعتبارات هیچ کدام از دستگاه‌ها به تنهایی پاسخگوی نیاز نیازمندان نیست و در این مورد هم‌افزایی اهمیت پیدا می‌کند، بسیج مستضعفین هم در حال تهیه سبد غذایی هستند، استانداری هم در حال تهیه بسته حمایتی است؛ در راستای هم‌افزایی حاضر هستیم منابع در یک جا تجمیع شده و کمک‌رسانی و توزیع بهتری داشته باشیم.

وی همچنین مطرح کرد: از سوی ستاد تنظیم بازار ۱۵ تن گوشت یخی به قیمت هر کیلو ۳۴ هزار تومان مجوز داده شد که بین نیازمندان توزیع شد، تهیه گوشت یخی هم به دلیل توزیع بهتر بود که کیفیت هم ارزیابی شد و مناسب بود؛ ۱۲ تن را به شهر اصفهان اختصاص دادیم و ۳ تن نیز به شرق اصفهان اختصاص داده شد و یک سوم خانواده‌هایی که مورد نظر بود را پوشش دادیم.

بسته تشویقی کمیته امداد چیست؟

متین‌پور با بیان این‌که شعار امسال «عیدی برای همه» است که تلاش می‌کنیم این شعار عملی شود، عنوان کرد: به هر میزانی که توسط دستگاه‌ها و ادارات و خیریه‌ها کمک شود خودمان هم به همان میزان از منابع دیگر تهیه کرده و در اختیار نیازمندان و جامعه مخاطب قرار می‌دهیم که سیاست تشویقی کمیته امداد کشور است.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان اضافه کرد: ۵۰۰ هزار پاکت برای آموزش و پرورش تهیه و توزیع شد که هم فرهنگ‌سازی برای دانش‌‌آموزان و جوانان آینده‌ساز صورت گیرد و هم کمک‌هایی جمع‌آوری شود، به مدیران گفته شد کل این پول در آموزش و پرورش هزینه شود.

وی در پایان درخواست کرد که شهرداری و شورای شهر دست کمیته امداد را بگیرند و گفت: می‌دانیم شهرداری هم مضیقه دارد اما از ظرفیت خیلی جاهای ناپیدا می‌توان برای کمک استفاده کرد.