تشکیل کمیته توانمند و ملی برای بومی سازی تجهیزات و تامین مواد مصرفی صنعت فولاد

مانور بزرگ پدافند غیرعامل در شرکت فولاد مبارکه با حضور امام جمعه، فرماندار، دادستان، رییس دادگستری، اعضای شورای تامین، رییس اداره اطلاعات، فرماندهان نیروی انتظامی و نیروی مقاومت بسیج، رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مبارکه و مدیرعامل، معاونان و جمعی از مدیران فولاد مبارکه برگزار شد.

تشکیل کمیته توانمند و ملی برای بومی سازی تجهیزات و تامین مواد مصرفی صنعت فولاد

حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل فولاد مبارکه، در جریان برگزاری این مانور با بیان اینکه فولاد مبارکه تدابیر دوراندیشانه و بازدارنده موثری در این حوزه اتخاذ کرده است، گفت: بیشترین صدمات احتمالی از ناحیه جنگ نرم، متوجه بخش هایی است که در حوزه پدافند غیرعامل، برنامه ریزی و عملکرد خوبی نداشته اند. چه بسا اگر دستورالعمل های آن به خوبی اجرا شود، توطئه ها عقیم خواهند ماند.
وی با بیان اینکه فولاد مبارکه یکی از دستاوردهای باارزش و مهم جمهوری اسلامی ایران است، تاکید کرد: سامانه اینترنتی، رایانه‌ای و نرم افزاری خطوط تولید و پشتیبانی شرکت از مهم ترین بخش‌هایی است که باید بهتر از قبل و به خوبی پدافند غیرعامل در آنها رعایت شود.
وی هوشیاری و دقت نظر همه مدیران و کارکنان فولاد مبارکه را از ضروریات کار دانست و گفت: هرقدر دشمنان حربه‌های بیشتری برای ضربه وارد کردن به کشور ما به کار می برند، ما باید چند برابر آن، تمهیدات خردمندانه و حتی پیشگیرانه اتخاذ کنیم تا بتوانیم این دستاورد باارزش را حفظ کنیم.
عظیمیان با اشاره به تحریم فولاد مبارکه از سوی آمریکا گفت: همان گونه که قبلا نیز گفته ایم، تحریمها چیز تازه ای نیست؛ اما باید به خاطر داشته باشیم هدف دشمن از تحریم وارد آوردن ضربه اقتصادی به کشور است؛ ازاین رو شایسته است ما نیز به دور از هرگونه غفلت، خود را تقویت کنیم.
وی تامین ۱۰۰ درصدی نیاز صنعت فولاد کشور به قطعات و مواد مصرفی از داخل کشور را از اولویتهای مهم و به نوعی پدافند غیرعامل دانست و گفت: اگرچه تحریم ها همواره در وهله اول شرایط را قدری سخت کرده اند، ملت بزرگ ایران با پایداری و تقویت بنیه اقتصاد داخلی از هریک از تحریم ها به عنوان فرصتی برای رشد و خوداتکایی استفاده بهینه کرده است. از یاد نبریم که هرچه دشمن عرصه را بر ما تنگ تر کند، ما نیز باید استوارتر از همیشه به دنبال راهکارهای مناسب باشیم و بدانیم پیشرفت در شرایط سخت حاصل می شود.
مدیرعامل فولاد مبارکه در همین خصوص از تشکیل کمیته های توانمند و ملی برای بومی سازی تجهیزات و تامین قطعات یدکی موردنیاز صنعت فولاد از داخل کشور در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در این کمیته ها که به نوعی راهبردهای پدافند غیرعامل را اجرا میکنند، راهکارهای بومی سازی هرچه بیشتر قطعات به دست سازندگان داخلی و تامین مواد مصرفی موردنیاز در دستور کار قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به اهمیت نقش تمامی کارکنان در این شرایط گفت: آنچه مسلم است این است که مدیران و کارکنان فولاد مبارکه در هیچ دورهای به روزمرگی دچار نشده و نخواهند شد. نیروی انسانی پویا و توانمند فولاد مبارکه در همه ادوار با حرکت روبه جلوی خود ثابت کرده است هیچ عامل بازدارنده ای نمی تواند خللی در عزم و اراده پولادین کارکنان شرکت وارد آورد و دستاوردهای مستمر گروه فولاد مبارکه گواه این مدعاست.
مدیرعامل فولاد مبارکه در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم به کرات به کسانی که در راه معاش خود تلاش می کنند، وعده یاری داده است؛ بنابراین باید با توکل بر او و با همیاری بیشتر برای از پیش رو برداشتن مشکلات، همت گماریم.
همه مسئولان باید با کمک و همیاری از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی که فولاد مبارکه در بخش صنعت سرآمد آنهاست، حراست کنند
به گزارش خبرنگار فولاد در ادامه این جلسه، حجت الاسلام موسوی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر مبارکه، ضمن قدردانی از اقدامات پیشگیرانه فولاد مبارکه گفت: دشمن بسیار خطرناک است، اما در برابر ایمان، اراده و توانمندی فرزندان ایران اسلامی کاری از پیش نخواهد برد.