برگزاری اولین مسابقه کتابت قرآن در چهل ودومین دوره مسابقات قرآن کریم

چهل ودومین دوره مسابقات قرآن کریم با استقبال مردم سراسر کشور وبه خصوص خواهران ششم مهر ماه در اصفهان  آغاز خواهد شد. مدیر کل اوقاف وامور خیریه استلن اصفهان در نشست خبری که در آستانه  افتتاحیه این مسابقات برگزار شد گفت: از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران این است که در ابتدای پایه‌گذاری، آنچه در […]

چهل ودومین دوره مسابقات قرآن کریم با استقبال مردم سراسر کشور وبه خصوص خواهران ششم مهر ماه در اصفهان  آغاز خواهد شد.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه استلن اصفهان در نشست خبری که در آستانه  افتتاحیه این مسابقات برگزار شد گفت: از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران این است که در ابتدای پایه‌گذاری، آنچه در نگاه امام راحل اهمیت داشت، حاکمیت نظام و مشروعیت آن بر اساس آیات قرآن کریم بوده است.

حجه السلام والمسلمین محمد حسین بلک ا فزود: طبیعی است خون‌هایی که در راه قرآن ریخته شد، سایه ساری بر میهن اسلامی ما ایجاد کند تا در پرتو آن بنشینیم، آیات را تلاوت کنیم و در زیبایی هرچه تمام، مسابقات قرآنی را برگزار کنیم که این خود جلوه‌ای از پایداری شهدا است، به گفته وی  کار ما با ترنم زیبای وحی و برگزاری این مسابقات تمام نمی‌شود.

بلک  همچنین ادامه داد، امروز دشمنان ما در شرف ایجاد دسیسه‌های دیگری هستند و رهبر معظم انقلاب، مواضع خود را در این خصوص یکی کرده‌اند و آن ایستادگی همراه با امت و ملت عزیزمان در برابر فشارهای حداکثری است.

وی در خصوص مسابقات قرآنی آمسال اذعان داشت، چهل ودومین  دوره مسابقات قرانی در حالی در اصفهان برگزار می شود   که بیش از سه دهه از برگزاری مسابقات در این استان بوده است.وی خاطر نشان کرد،در این دوره ۲۱۶ نفر از خواهران و۱۳۸ نفر از برادران حضور خواهند داشت.به گفته مدیر کل اوقاف استان مسابقات در رشته های قرائت، ترتیل وحفظ قرآن کریم خواهد بود که حفظ نیز در سه بخش ۱۰ جز ۲۰ جز وحفظ کامل برگزار خواهد شد.بلک تصریح کرد در حاشیه این مسابقات مسابقات دعا خوانی، هم خوانی واقامه اذان را نیز خواهیم داشت وامسال برای اولین بار مسابقه کتابت قرآن کریم با حضور ۲۰ شرکت کننده در مسجد جامع اصفهان برگزار خواهد شد.وی تعداد داوران این دوره از مسابقا ت را در بخش خواهران ۲۵ نفر وبرادران را ۵۷ نفر ذکر کرد وافزود شرکت کنندگان بالای ۱۸ سال از همه استانها هستند وبرگزیدگان به مرحله بین المللی راه پیدا خواهند کرد. این برنامه ها به صورت زنده از شبکه سراسری صدا وسیما پخش خواهد شد.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، ادامه داد: مراسم افتتاحیه در تاریخ ۶ مهرماه در سالن ابن‌سینای دانشگاه علوم پزشکی برگزار خواهد شد و اختتامیه آن ۱۹مهرماه خواهد بود.

محمد حسین بلک درادامه اظهار کرد: نکته قابل توجه این است که در این مسابقات، میهمانها و شرکت‌کنندگان، مرحله به مرحله وارد اصفهان خواهند شد و بعد از اجرای هر بخش مسابقات، از اصفهان بدرقه خواهند شد و اختتامیه هر رشته‌ای جداگانه خواهد بود ، همچنین اختتامیه بخش خواهران و برادران مجزا از اختتامیه کلی است.

بلک افزود: به دلیل اینکه مسابقات با شروع سال تحصیلی همزمان است، فضای فرهنگی و علمی دانشگاه را برای سهولت در تردد و صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌ها ترجیح دادیم، همچنین تمهیدات اسکان و پذیرایی، در همین محیط انجام خواهد شد و از سالن‌هایی که میزبان برنامه‌های علمی دانشگاه است، استفاده خواهیم کرد.
.

وی  در خصوص منبع تأمین هزینه‌های این مسابقات، گفت: هزینه‌ای برای حضور در برنامه‌ها از شرکت‌کنندگان دریافت نشده و منبع تأمین هزینه‌ها، بودجه و امکاناتی است که اداره کل اوقاف کشور به دستور رئیس این اداره از محل منابع خود پرداخت می‌کنند و هیچ هزینه استانی اعمال نشده است