انهدام باند سارقین گوشی قاپ

سرهنگ کارآگاه احمد نجفی ، معاون مبارزه با جرائم سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری دو سارق و چهار مالخر گوشی های موبایل مسروقه سطح شهر تهران خبر داد.

سرهنگ احمد نجفی ، در توضیح خبر گفت: در مورخه ۱۳ بهمن ۹۷ فرد جوانی با مراجعه به کلانتری ۱۳۹ مرزداران اعلام کرد که گوشی تلفن همراهش از سوی ۲ جوان موتورسوار بسرقت رفته است ، با توجه به وقوعات مشابه در محدوده غرب و شمال غرب ، پرونده جهت شناسایی و دستگیری سارقین در دستور کار کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.
اظهارات مالباخته :
مالباخته پس از حضور در اداره هجدهم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : ساعت ۲۳:۰۰ مورخه ۱۳ بهمن ۹۷ در خیابان مرزداران در حال صحبت با گوشی موبایل بودم که ناگهان ۲ پسر جوان سوار بر موتور آپاچی سفید اقدام به سرقت گوشی موبایلم کرده و به سرعت متواری شدند.
اقدامات پلیسی:
با توجه به اظهارات مالباخته کارآگاهان با بررسی و اقدامات ویژه پلیسی موفق به شناسایی هویت یکی از سارقین بنام “مسعود ۲۴ ساله ” شده و در تاریخ ۲۰ اسفند ۹۷ این متهم در مخفیگاهش دستگیر شد.
متهم پس از دستگیری یکی دیگر از همدستانش ” بهروز ” را که از سارقان سابقه دار است به کارآگاهان معرفی کرد.
با شناسایی دومین متهم پرونده به نام بهروز ، کارآگاهان ضمن شناسایی دقیق محل تردد این شخص واقع در شهرستان شهریار ، در ساعت ۲۰ مورخه ۲۰ اسفند ۹۷ در یک عملیات غافلگیرانه موفق به دستگیری وی شدند.
تحقیقات از متهمین:
متهمان پس از دستگیری به دهها فقره سرقت گوشی قاپی با موتورسیکلت آپاچی سفید رنگ در سطح شهر اعتراف کردند و تا کنون بیش از ۱۵ نفر مالباخته متهمین را سارق گوشی خود شناسایی نموده ، سارقین در ادامه تحقیقات به کارآگاهان اظهار داشتند: گوشی ها را پس از سرقت به شهرستان شهریار برده و به افرادی به نام های صابر ، حافظ ، نادر و ابراهیم می فروختیم ، لذا جهت بررسی صحت اظهارات متهمین یک تیم مجرب از کارآگاهان به محل مراجعه که با بررسی و تایید گفته های متهمین که افراد فوق به صورت گسترده اقدام به خرید و فروش و اوراق گوشی های مسروقه می نمایند.
دستگیری مالخران گوشی های مسروقه:
با توجه به اطاعات بدست آمده کارآگاهان به شهرستان شهریار اعزام و طی یک اقدام پلیسی هر چهار مالخر دستگیر و دهها تلفن همراه مسروقه سالم بهمراه ۱۵ گوشی تلفن همراه اوراق شده از ید مالخران کشف و ضبط شد.
سرهنگ کارآگاه احمد نجفی ، معاون مبارزه با جرائم سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با توجه به اعترافات صریح متهمین به دهها فقره سرقت گوشی قاپی و خرید و فروش اموال مسروقه، متهمین با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس محترم شعبه هفتم دادسرای ناحیه ۲ تهران جهت انجام تحقیقات تکمیلی و کشف سایر جرائم احتمالی و شناسایی سایر شکات در اختیار کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داده شدند .

یلدا توکلی

عکس: لاجورد