انجام تعمیرات اساسی مجتمع بنزین سازی شرکت پالایش نفت اصفهان

مدیر نگهداری و تعمیرات شرکت پالایش نفت اصفهان خبر داد     به منظور تعمیرات اساسی، انجام عملیات قطع خوراک سه واحد NHT و CCR و ISOMERZATION مجتمع بنزین سازی شرکت پالایش نفت اصفهان به اداره نگهداری وتعمیرات این شرکت تحویل داده شد. مدیر نگهداری و تعمیرات شرکت پالایش نفت اصفهان با بیان اینکه برای […]

مدیر نگهداری و تعمیرات شرکت پالایش نفت اصفهان خبر داد

 

 

به منظور تعمیرات اساسی، انجام عملیات قطع خوراک سه واحد NHT و CCR و ISOMERZATION مجتمع بنزین سازی شرکت پالایش نفت اصفهان به اداره نگهداری وتعمیرات این شرکت تحویل داده شد.

مدیر نگهداری و تعمیرات شرکت پالایش نفت اصفهان با بیان اینکه برای نخستین بار است که مجتمع بنزین سازی پالایشگاه، به طور کامل تعمیرات اساسی می‌شود، به اهمیت خاص این دوره از تعمیرات اساسی اشاره کرد و اظهار داشت: ارتفاع تجهیزات، گستردگی و تنوع تجهیزات، حساسیت عملیاتی واحد و محدودیت فضای کاری در بخش حمل ونقل تجهیزات، کار را ویژه‌تر از تعمیرات اساسی دیگر واحدهای عملیاتی نموده است.

علیرضا قزوینی زاده افزود: بر اساس پیش بینی‌ها تعمیرات اساسی این واحدها، ۲۲ شبانه روز طول خواهد کشید، اما سعی ما بر این است که با استفاده از تمام امکانات نیروی انسانی و تجهیزات، این مدت زمان را کاهش دهیم.

وی با اشاره به اینکه انجام این تعمیرات توسط ۱۵۰۰ نفر از کارکنان پالایشگاه ونیروهای پیمانکاری مجرب انجام می‌گردد، اظهار داشت: شرکت پالایش نفت اصفهان ۱۸ واحد عملیاتی دارد که تعمیرات اساسی هر یک از این واحدها، بر اساس برنامه زمانبندی، به صورت جداگانه و یا همزمان انجام می‌شود.

گفتنی است مجتمع بنزین سازی شرکت پالایش نفت اصفهان در بهمن ماه سال ۱۳۹۴ با حضور معاون رئیس جمهور به بهره برداری رسید؛ این در حالی بود که دشمن با تحریم‌ها سعی داشت تلاش شبانه روزی متخصصان کشور عزیزمان ایران را خدشه دار کند.

 ساخت شرکت پالایش نفت اصفهان پیش از انقلاب آغاز و پس از انقلاب راه‌اندازی شد. ظرفیت اولیه این پالایشگاه ۲۰۰ هزار بشکه در روز است که سال‌های پس از جنگ ظرفیت آن افزایش یافت و حتی به ۳۸۵ هزار بشکه در روز نیز رسید. هم‌اکنون ظرفیت تثبیت شده پالایشگاه اصفهان روزانه ۳۷۵ هزار بشکه نفت خام است و حدود ۲۲ درصد از بنزین مورد نیاز کشور را تأمین می‌کند.