افزون بر ۲۲۶ میلیون دلار کالا از کاشان صادر شد

 مسوول واحد ارزيابي گمرک استان اصفهان مستقر در کاشان از صادرات افزون بر 226 ميليون و 926 هزار دلار کالا از اين شهرستان به کشورهاي خارجي در سال گذشته خبر داد.

علی مراد نوروزی، وزن این کالاها را بیش از ۱۴۶ میلیون و ۶۷۵ هزار کیلوگرم برشمرد و افزود: این میزان صادرات از نظر وزنی افزون بر ۱۱۰ درصد و از نظر ارزی سه درصد به نسبت مدت مشابه سال پیش از آن افزایش نشان می دهد.

وی ظرف های آرکوپال، پلاستیک، ملامین، انواع نخ، باسکول، الیاف مصنوعی، آلومینیوم، چینی و قالب فلزی را از جمله محصولات صادراتی این شهرستان به خارج از کشور عنوان کرد.

مسوول واحد ارزیابی گمرک استان اصفهان مستقر در کاشان بیان کرد: گلاب و عرقیات گیاهی، لوله های چدنی و پلیکا، مفتول مسی، لنت ترمز، کولر آبی، گونی، آبلیمو، مواد شوینده، لبنیات و مواد پی وی سی سایر کالاهای صادراتی از گمرک کاشان به خارج از کشور را تشکیل می دهد.

مسوول واحد ارزیابی گمرک استان اصفهان مستقر در کاشان یادآور شد: بیشترین حجم کالاهای صادراتی شهرستان کاشان را به ترتیب فرش ماشینی و مصولات فولادی بوده است.

به گفته وی سوئد، استرالیا، کانادا، فنلاند، سنگاپور، لبنان، مالزی، تاجیکستان، موزامبیک، ترکمنستان، لیتوانی، اندونزی، اسپانیا، انگلیس، آلمان، ژاپن، روسیه، زامبیا، هلند، برزیل، بلغارستان، اتریش، چین، ازبکستان، اوکراین، افغانستان، آفریفای جنوبی، قطر، آلبانی، کویت، آذربایجان، ارمنستان، اردن، گرجستان، ویتنام، بحرین، هند، پاکستان، اوگاندا، کنیا، قزاقستان و ترکیه از مقصدهای کالاهای صادراتی این شهرستان هستند.

کالاهایی با ارزش افزون بر ۲۱۹ میلیون و ۹۷۶ هزار دلار سال ۱۳۹۶ از گمرک کاشان به مقصد کشورهای خارجی صادر شده بود که این رقم در سال ۱۳۹۵ به نزدیک ۱۷۴ میلیون و ۴۰ هزار دلار می رسید.

شهرستان ۳۶۵ هزار نفری کاشان با برخورداری از افزون بر یکهزار و ۲۰۰ واحد تولیدی و صنعتی کوچک و بزرگ در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.