اشتغال بیش از ۷ هزار نفر در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان؛

آزاده سلیمان نژاد: رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به ایجاد اشتغال برای بیش از هفت هزار نفر نیروی متخصص در این شهرک، گفت: در سال ۹۷ بیش از یک میلیارد و ۴۷۰ هزار تومان گردش مالی شرکت های دانش بنیان مستقر در این شهرک بوده است . […]

آزاده سلیمان نژاد:
رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به ایجاد اشتغال برای بیش از هفت هزار نفر نیروی متخصص در این شهرک، گفت: در سال ۹۷ بیش از یک میلیارد و ۴۷۰ هزار تومان گردش مالی شرکت های دانش بنیان مستقر در این شهرک بوده است .
جعفری با بیان اینکه در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان فضایی برای جذب نیروهای متخصص فراهم شده است، ادامه داد: هزینه ایجاد اشتغال برای یک فارغ التحصیل در شهرک علمی تحقیقاتی در مقایسه با کشور یک سوم و نرخ موفقیت یک شرکت تازه تاسیس بیش از ۷۰ درصد است.
رئیس شهرک علمی تحقیقاتی استان اصفهان در ادامه با اعلام این خبر که سهم اشتغال بانوان در شرکت های فناور و دانش بنیان ۴۵ درصد است، افزود؛ دولت و بخش خصوصی سرمایه گذاران اصلی شهرک علمی تحقیقاتی هستند؛ به گفته قیصری با وجود این سهم سرمایه گذاری بخش خصوصی سه برابر بیشتر از دولت است و این شهرک در زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی در رتبه نخست کشور است.
جعفر قیصری با بیان اینکه تاکنون بیش از یک هزار و ۲۰۰ محصول و خدمات شهرک علمی تحقیقاتی تجاری سازی شده است، تصریح کرد: برخی شرکت های دانش بنیان مستقر در این شهرک با ۱۸ کشور روابط تجاری و بازرگانی دارند و محصولات خود را به این کشورها عرضه می کنند.
رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان با اشاره به اینکه تاکنون ۷۶ پروژه فناوری به خط تولید رسیده است، گفت: بیش از یک هزار و ۵۰۰ طرح پژوهشی و تحقیقاتی در شهرک علمی تحقیقاتی مورد حمایت قرار گفته است.
قیصری ادامه داد: یکی از گام های مهم در راه توسعه، اقتصاد دانش بنیان اعتماد مصرف کنندگان و جامعه به فناوری ها و تولیدات این مجموعه های فناور است؛ اگر تولیدات دانش بنیان حمایت شود ایجاد اشتغال در کشور نیز رونق بیشتری خواهد داشت.