از ویژگی های بارز برنامه ۱۴۰۵ نتیجه محوری و سنجش پذیری همچنین استفاده از مشارکت ذی‌نفعان است

آزاده سلیمان نژاد: دکتر صادقیان در چهلمین نشست سه شنبه ها با رسانه با اعلام این مطلب افزود؛امیدواریم این برنامه، شهر را زیست پذیرتر و رقابت پذیرتر کند و شاهد اصفهانی آبادتر، زیست پذیرتر و رقابت پذیرتر از اصفهان امروز باشیم. علیرضا صادقیان در این نشست  نخستین مقصد کاهش آلایندگی‌های محیطی را تمرکز بر کاهش […]

آزاده سلیمان نژاد:

دکتر صادقیان در چهلمین نشست سه شنبه ها با رسانه با اعلام این مطلب افزود؛امیدواریم این برنامه، شهر را زیست پذیرتر و رقابت پذیرتر کند و شاهد اصفهانی آبادتر، زیست پذیرتر و رقابت پذیرتر از اصفهان امروز باشیم.

علیرضا صادقیان در این نشست  نخستین مقصد کاهش آلایندگی‌های محیطی را تمرکز بر کاهش آلودگی هوا دانست که بر اساس آن باید تا قبل از سال ۱۴۰۵ اقداماتی برای کاهش آلایندگی‌های محیطی انجام شود. صادقیان تصریح کرد: مقصد دوم بهینه‌سازی عبور و مرور شهری است، در اصفهان نیاز است وسایل نقلیه عمومی از جمله اتوبوس و مترو و حتی خودروها، دوچرخه‌ها و موتورسیکلت‌ها بهینه شود تا مردم با حداقل هزینه در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهترین نحو به مقصد خود برسند.

وی گفت: سومین مقصد برای سال ۹۸ و دو سال آینده، بهره‌برداری بهینه از سرمایه‌ها است؛ در حال حاضر سه سرمایه اطلاعاتی، اجتماعی و اقتصادی تعریف شده و مدیریت شهری را موظف کردیم که باتوجه به مصوبه شورای شهر بهره‌برداری از این سرمایه‌ها بهینه شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان اظهار کرد: چهارمین مقصد تاب آور کردن شهر با تأکید بر افزایش ایمنی در محیط‌های شهری است که یکی از موارد آن پیشگیری از هرگونه حادثه‌ای در شهر است، از این رو یک قرارداد پژوهشی با سازمان پدافندغیرعامل کشور منعقد و فعالیت را از ابتدای امسال آغاز کرده‌ایم که در این راستا باید از نتایج آن برای ایمن‌تر شدن شهر استفاده کنیم.

دکتر صادقیان تصریح کرد: پنجمین مورد «بازآفرینی بافت ناکارآمد و تاریخی شهر اصفهان» است، یکی از مقاصد بازآفرینی بافت ناکارآمد تاریخی بوده به همین دلیل در اطراف حرم حضرت زینب(س) پروژه‌ای عظیم را در راستای بازآفرینی بافت‌های فرسوده آغاز کردیم.

وی با بیان اینکه ششمین مقصد «سرزندگی فضاهای شهری» است که یک زیرمجموعه گسترده شامل زیباسازی شهر، نورپردازی‌ها، المان‌ها، فضای سبز، برگزاری مراسم‌های شاد و مفرح برای مردم، ایجاد شادی و سرزندگی در بخش‌های مختلف شهر دارد، گفت: مقصد هفتم، تحقق پذیری طرح‌های توسعه شهری است؛ یعنی تا سه سال آینده باید طرح‌هایی را اجرا کنیم که این طرح‌ها قطعاً عملیاتی شود و به سرنوشت پروژه‌های نیمه تمام شهر دچار نشود.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با اشاره به جمعیت شهر اصفهان اظهار کرد: جمعیت کلانشهر اصفهان نزدیک به دو میلیون نفر است و مطالعات نشان می‌دهد جمعیت این شهر روز به روز پیرتر شده و مردم آن سالمندتر می‌شوند.

وی با بیان اینکه میزان زادوولد در شهر اصفهان کاهش یافته است، افزود: پیش بینی‌ها نشان می‌دهد تا سال ۱۴۳۰ رشد جمعیت به زیر یک درصد برسد.

صادقیان ادامه داد: میزان امید به زندگی در شهر اصفهان سال گذشته به ۷۶ سال رسیده که نشان دهنده ارتقاء امید به زندگی در بین افراد جامعه است.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان افزود؛ بیشترین جمعیت شهر اصفهان در منطقه هشت با ۲۴۱ هزار نفر و کمترین جمعیت در منطقه ۱۱ با حدود ۵۸ هزار نفر جمعیت است و متوسط تعداد اعضاء هر خانواده ساکن در شهر اصفهان ۳.۲ است.

وی ادامه داد: بیشتر خانواده‌های اصفهانی دارای یک فرزند هستند و البته تعداد خانوار ساکن در شهر اصفهان ۶۲۰ هزار خانوار است.